stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Οδικά Έργα (2)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 261, 262, 263 ... 419, 420, 421  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
giannis p
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Jun 2011
Posts: 993
Location: athens

PostPosted: Wed Oct 31, 2012 4:05 pm    Post subject: Reply with quote

Επειδη την διαδρομη την εχω κανει πολλες φορες να αναλαβει η Εγνατια Οδος Α.Ε. να κατασκευασει ως καθετο τμημα το πολυπαθο κομματι παναγιας - καλαμπακας και τουτο σε αμεση φαση , διοτι τα 42 υπαρχοντα χλμ δεν παλευονται με τιποτα και με πολυ αυξημενο κυκλοφοριακο φορτο
Back to top
View user's profile Send private message
prevezanos
Senior Member
Senior Member


Joined: 11 Apr 2008
Posts: 532

PostPosted: Thu Nov 01, 2012 2:52 am    Post subject: Reply with quote

AUGalos wrote:
Γενικά συμφώνω με όσα λές Αρχιτέκτονα. Υπάρχει όμως και ένα ζήτημα που ο EAGLE έχει δίκιο. Υπήρξε ένα ωραιότατο χρόνικό παράθυρο 10 χρόνων που λόγω της κατάστασης θα μπορούσαμε να έχουμε εκμεταλευτεί 10 φορές περισσότερο και να είχαμε τώρα έτοιμες υποδομές.

Δυστυχώς όταν έβρεχε λεφτά από την ΕΕ εμείς είτε κρατούσαμε ομπρέλα είτε τα φάγαμε από και από κει... Αν δεν ήταν και οι ολυμπιακοί αγώνες ακόμα θα παλεύαμε να φτιάξουμε την Αττική οδό και το Μετρό...


To 2004, ο άνθρωπος που αργότερα θα γινόταν στόχος της παγκόσμιας συνωμοσίας, είχε δηλώσει σε μέσες άκρες ότι, το πρόβλημα δεν ήταν ότι δεν είχαν γίνει δημόσια έργα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά ότι αυτά γίνονταν με αργό ρυθμό και με μεγάλο κόστος. Εμείς θα κάνουμε πιο πολλά - πιο φθηνα - πιο γρήγορα (Κατά το μότο Πιο ψηλά πιο γρήγορα πιο δυνατά)

Λίγους μήνες μετά ο άθρωπος που είχε γράψει το προεκλογικό πρόγραμμα του ανεπάγγελτου είχε ήδη ξεχάσει τα περί εθνικού εργολάβου και νταβατζήδων και ανέθετε σε μια εταιρεία της οποίας το όνομα μου διαφεύγει, όσα εργα δεν είχε πάρει μέχρι τότε, από την καθαριότητα στα Ολυμπιακά ακίνητα (για την διάρκεια των αγώνων) μέχρι την περάτωση της Εγνατίας.

Ενώ ήταν έτοιμοι να κυβερνήσουν (κάποιες κακές γλώσσες μίλαγαν προεκλογικά για ανικανότητα του στελεχιακού δυναμικού του κόμματος) χρειάστηκαν περί τα 2 χρόνια για να αλλάξει ένας κακός νόμος (ο γνωστός αλγόριθμος που συνυπολόγιζε κόστος, ικανότητα εργολήπτη, ταχύτητα ολοκλήρωσης έργου και άλλα πράγματα) και να φτιαχτεί ένας φανταστικός νέος νόμος. Ήταν εμμφανές ότι ο εθνικός εργολάβος ευνοούνταν από τον προηγούμενο νόμο, και τώρα ερχόνταν επιτέλους διαφάνεια στη χώρα.

Με αυτά φτάνουμε στο 2007 και τότε πλέον δικαιώθηκα, ως άνθρωπος που του αρέσουν τα έργα υποδομής. Παντού αυτοκινητόδρομοι. Και όχι μόνο. Μετρό στη Θεσσαλονίκη ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ, και μπόνους ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ.
Και όχι μόνο. Το λεκανοπέδιο έγινε μπακλαβάς και ανά 30 μοίρες φτιάχναμε γραμμή. Ο αριθμός των γραμμών που σχεδιάστηκαν αποφασίστηκε με βάση πόσα χρώματα μαρκαδόρων υπήρχαν στο τραπεζι. Δυστυχώς από τους 10 μαρκαδόρους που είχε η κασετίνα τους δύο τους είχε πάρει ο σκύλος στο σπιτάκι του και μείναμε μόνο με 8 γραμμές.

Κάποιοι περίεργοι κάτι μίλαγαν για τρένα, τραμ και λιμάνια αλλά αυτοί ήταν εξωγήινοι Νεφελίμ και ευτυχώς τους ξεσκέπασαν λαγωνικά της δημοσιογραφίας. (Εδώ που τα λέμε ας κάναμε τα μισα από αυτα που σχεδιάστηκαν και θα μασταν οκ)

Και πλέον τα βράδια κοιμόμασταν ήσυχοι.... Μόνο που μας πήρε ο ύπνος.

Τώρα που το θυμάμαι νομίζω τότε, λίγο μετά τις ανακοινώσεις είχαμε ένα πράγμα που το λέγαμε εκλογές και ευτυχώς δεν σταμάτησε η πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη.

Θυμάται κανείς πότε ξεκίνησαν τα έργα της Ολυμπίας μετά την Κόρινθο, τα έργα της Ιονίας στην Αιτ/νια ή την Ήπειρο. Ας το συσχετίσουμε με το Σεπτέμβρη του 2009...

Και επειδή έτσι και αλλιώς η γελοιότητα ξεχείλιζε από τα ποτήρια, βγήκε και ένας πίθηκος κάπου τότε από τη χώρα των Γκόλουμ που είχε μαι φοβερή ιδέα. Είπε ότι είχε πει και ο ανεπάγγελτος ανηψιος το 2004 με μια δικιά του πινελιά. Πιο γρήγορα - πιο φτηνά - πιο καλά και ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΔΙΑ. και τον κάνανε υπουργό.

Τα λουλούδια άνθιζαν, τα πουλιά τιτίβιζαν και τα τζιτζίκια είχαν λιώσει τα πόδια τους από το τρίψιμο. Και εκεί έγινε το μοιραίο λάθος. Ένα λάθος που οδήγησε στην καταστροφή. Ήταν μόνο ένα, αλλά δεν γνωρίζω πιο ακριβώς από όλα.
Αυτό όμως που δεν μπορώ να συγχωρήσω στον εαυτό μου είναι το γεγονός ότι σε όλη αυτήν την ωραία ατμόσφαιρα αφήσαμε τους ξένους να μας πουν τι θα κάνουμε. Αυτό με εξοργίζει.

Υ.Γ. Στο σημείο αυτό να ξαναπώ ότι καταδικάζω και είναι ανεπίτρεπτο αυτό που έγινε με τον δρόμο της Καλαμάτας, που τόσα χρόνια κοροιδεύουν τους ανθρώπους εκει. Φυλακή στο θείο βρέφος που ενορχήστρωσε όλο αυτό το επαίσχυντο φιάσκο. Να καεί στην πυρά.
Back to top
View user's profile Send private message
Engineer
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Jul 2007
Posts: 756

PostPosted: Thu Nov 01, 2012 1:53 pm    Post subject: Reply with quote

Ωραίος !

Συμφωνώ 1000% μαζί σου.
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Thu Nov 01, 2012 2:51 pm    Post subject: Reply with quote

Είναι απόλυτα φυσιολογικό τα περισσότερα έργα να τα παίρνει ο ΑΚΤΩΡΑΣ διότι είχε και έχει τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία τις μεγαλύτερες γραμμές χρηματοδότησης το καλύτερο στελεχιακό δυναμικό και φυσικά λόμπι μέσω των ΜΜΕ που διαθέτει. Ποιος θα τα έπαιρνε άλλωστε? Η Μηχανική η Αττικάτ, η ΑΕΓΕΚ. Με τι κόσμο? Με τι κεφάλαια? Με τι μηχανήματα?
Εδώ παράτησαν του κόσμου τα έργα ημιτελή και με απλήρωτους προμηθευτές υπερεργολάβους και εργαζόμενους.

Σχετικά με τη δημοπράτηση των αυτοκινητόδρομων που έγινε το 2005 ήταν η ποιο μεγάλη επένδυση στην ελλάδα, με πάρα πολύ καλές τιμές με απόλυτη διαφάνεια στη διαγωνιστική διαδικασία όπου δεν άνοιξε μύτη και συγκέντρωσε την αφρόκρεμα των ευρωπαικών κατασκευαστικών κολοσσών.

Στη πορεία το ελληνικό κράτος δεν είχε κτηματολόγιο, οι πολίτες των παρόδιων εκτάσεων ζητούσαν τιμές Κολωνακίου, οι αρχαιολόγοι βούρτσιζαν πετρούλες, οι επαγγελματίες οικολόγοι προσέφευγαν στο ΣΤΕ, οι μελέτες ήταν λανθασμένες και ελλειπείς, ο προδότης-πράκτορας ΓΑΠ έβαλε τη χώρα στη κηδεμονία του ΔΝΤ, διόρισε υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ αρχικά ένα οδοντίατρο έπειτα ένα καντινιέρη της Πάρου, μιλούσε για ΤΙΤΑΝΙΚΟΥΣ στους έξω, υπόσχονταν μειώσεις διοδίων στους μέσα, τα κινήματα των τζαμπατζήδων και ψευτόμαγκων σήκωναν τις μπάρες. Ολα τα παραπάνω είναι ευθύνες των ελλήνων πολιτών και των αντιπροσώπων του.

Για τον Ε-65 η αξία του είναι σημαντική και δε συγκρίνεται με το Πάτρα-Ιτέα-Λαμία. Κανένας δεν έχει καταλάβει ακόμα γιατί το ελληνικό κράτος δε παραχωρεί στον Ε-65 το τμήμα Ακτιο-Αμβρακία βάζοντας του διόδια και δε ζητά τη συγχώνευση του με την Ιόνια Οδό όταν ουσιαστικά οι ίδιες εταιρείες τους φτιάχνουν. Επειτα γιατί δε πιέζει να έρθει σε συμφωνία η ΤΕΡΝΑ με τον ΑΚΤΩΡΑ για να μπει ο δεύτερος στις κ/ξ κατά το πρότυπο που μπήκε η πρώτη στην Ολυμπία. Οποια συμφωνία γίνει θα αφορά μία νέα σύμβαση η οποία θα πρέπει να έρθει για νέα κύρωση στη Βουλή.

Ατέρμονες συζητήσεις δύο μηνών εκκωφαντικής σιωπής. Φυσικά προέχει η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών αλλά πρέπει να τρέξουν ποιο γρήγορα στο ΥΠΟΜΕΔΙ.
Back to top
View user's profile Send private message
prevezanos
Senior Member
Senior Member


Joined: 11 Apr 2008
Posts: 532

PostPosted: Thu Nov 01, 2012 6:03 pm    Post subject: Reply with quote

EAGLE wrote:
Σχετικά με τη δημοπράτηση των αυτοκινητόδρομων που έγινε το 2005 ήταν η ποιο μεγάλη επένδυση στην ελλάδα, με πάρα πολύ καλές τιμές με απόλυτη διαφάνεια στη διαγωνιστική διαδικασία όπου δεν άνοιξε μύτη και συγκέντρωσε την αφρόκρεμα των ευρωπαικών κατασκευαστικών κολοσσών.


Κοίτα να δεις τώρα πόσες μικρές διαφωνίες έχω με την παραπάνω σου πρόταση:
1. Οι δρόμοι αναπτυξης δημοπρατήθηκαν το 2007. Το 2005 ασχολούμασταν με το θεσμικό πλαίσιο. Νομίζω ότι δεν κάνω λάθος, και καλό είναι να ξεκινήσουμε από αυτή τη βάση τη συζήτησή μας. Η εξέλιξη της ιστορίας έκανε αυτά τα δύο χρόνια διαφοράς να έχουν τεράστια σημασία.
2. Δεν ήταν η πιο μεγάλη επένδυση στην Ελλάδα. "ΘΑ ΗΤΑΝ" αν πήγαιναν όλα καλα. Ως επάνδυση δεν νουμε ούτε προθέσεις ούτε μακέτες ουτε ημιτελή έργα. Η επένδυση έχει να κάνει με χρήματα που τοποθετούνται.
3. Με τον τρόπο που κινήθηκε η ιστορία μέχρι και τον προυπολογισμό του 2008 δεν υπήρχαν εγγεγραμένες δαπάνες για τους δρόμους ανάπτυξης, παρά μόνο για μελέτες, πρώιμα έργα και κάποιες απαλλοτριώσεις. Τίποτα για τον πυρήνα του έργου. Τα έργα υποδομής συμβάλλουν στην ανάπτυξη υποβοηθώντας την. Οι απαλλοτριώσεις όμως δεν είναι ανάπτυξη (εκτός και αν θεωρούμε ότι συμβάλλουν στην αύξηση της κατανάλωσης ακι στην κυκλοφορία του χρήματος).

Και κάποιες παρατηρήσεις.
Η αφρόκρεμα των ξένων κατασκευαστικών ήρθε σε μια περίοδο πολύ επιθετικού φλέρτ από την Εύρώπη και κυρίως από την Γαλλία (2 τράπεζες, Vinci k.a) και σε μια περίοδο που ο κατασκευαστικός κλάδος της Ισπανίας ζούσε το μήνα του μέλιτος (πριν το σκάσιμο της φούσκας στον κτηματομεσιτικό κλάδο της εγχώριας αγοράς).
Ήταν οι συνθήκες ιδανικές λοιπόν και εκτός αυτόυ η Ελλάδα για αρκετά χρόνια δούλευε συντετα΄μένα για να δημιουργήσει ένα περιβάλλον ασφάλειας και σταθερότητας. Η Hochtief μια γερμανική εταιρεία είχε φτιάξει το αεροδρόμιο, η Vinci τη γέφυρα Ρίου-Αντιρίου, είχε στο μεταξύ κατασκευαστεί η κακια σκάλα το Μετρό, η Αττική οδός και άλλα πολλά μικρότερα έργα και κυρίως οι Ολυμπιακοί. Δεν ήρθαν οι ξένες εταιρείες ούτε λογω του μειοδοτικού διαγωνισμού ούτε λόγω του Σουφλιά (αν και σε πε΄ρίπτση που στη θέση του ήταν κάποιος ουρακοτάγκος από αυτούς που έχουν αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια μάλλον θα μας χαιρετούσαν οι ξένοι εξαρχής)

Και δεύτερη παρατήρηση περί διαφάνειας. ΄Δεν είπα το αντίθετό. Μπορείς όμως εσύ να πεις ότι στο Ριο Αντίρριο δεν υπήρξε διαφάνεια? Μπορείς να πεις ότι ο μειοδοτικός διαγωνισμός είναι πιο γρήγορος από τον αλγόριθμο?
ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ. Μπορείς να πεις ότι εξασφαλίζει ΄την εκτέλεση και ολοκλήρωση των έργων καλύτερα από τον αλγόριθμο.

Στα υπόλοιπα που λες σε πολλά συμφωνώ, αλλά δε μιλάω. Ξέρεις αυτοί που σήκωναν μπάρες δεν σηκώνουν αστεία. Και έχουν και αυτοί χέρια καθαρά και άρα εχουν δικαίωμα να με συνετίουν δια της ράβδου. Και αυτοί...
Back to top
View user's profile Send private message
Stavros86
Senior Member
Senior Member


Joined: 24 Jan 2007
Posts: 422

PostPosted: Fri Nov 02, 2012 5:22 am    Post subject: Re: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Reply with quote

sxiza07 wrote:
Αγαπητοί Φίλοι,

Άσχημα τα νέα για τους αυτοκινητοδρόμους στη Μεσσηνία και για το τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας "MessiNea", οι εργοδηγοί και οι εργάτες εγκαταλείπουν τα εργοτάξια με δόξα και τιμή. Η δυτική απόληξη του αυτοκινητοδρόμου προς το αεροδρόμιο παραδίδεται όπως - όπως την Παρασκευή 2.11 και ο περιφερειακός μάλλον δεν θα προχωρήσει πέραν του κόμβου στον Καρέλια. Επίσης, ο Τατούλης χωρίς να είναι συγκεκριμένος, μιλάει γενικά για παράδοση του Παραδείσια-Τσακώνα στο τέλος Νοέμβρη.
Κρίμα εάν όλα αυτά αποδειχθούν αληθή.

http://messinea.gr/?p=52565

Επειδή κουράστηκα και βαρέθηκα να εκνευρίζομαι όλα αυτά τα χρόνια της κοροιδίας και τοιυ εμπαιγμού απο τους ανευθυνο-υπεύθυνους Καρνέσηδες, Ντονάδες και λοιπούς (δεν υπάρχει έστω και ένας σοβαρός λόγος) εύχομαι καλή συνέχεια σε όλους με υγεία και υπομονή. Θα παρακολουθώ ανελλιπώς το forum και θα συμμετέχω όποτε έχω κάτι αξιόλογο να αναφέρω.

Sxiza07

Από το ypodomes.com:

Ο υπεύθυνος επικοινωνίας κ. Σακκάς δήλωσε ενήμερος για τα δημοσιεύματα. Ευτυχώς για το έργο διέψευσε όλες τις παραπάνω εικασίες και δήλωσε πως από την ενημέρωση την οποία έχει δεν προκύπτει τίποτα ανησυχητικό.
Στην ενημέρωση που μας έκανε ο κος Σακκάς μίλησε για έργο που κλείνει σιγά-σιγά. Στο νότιο άκρο του έργου υπάρχουν δύο μικρές εκκρεμότητες. Η πρώτη είναι στον κόμβο Θουρίας που από την πλευρά του Μορέα το έργο έχει ολοκληρωθεί και απομένει η ολοκλήρωση από την υπόλοιπη εργολαβία (που εκτελείται από άλλη εταιρεία ως Δημόσιο έργο) και αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα.

Η άλλη εκκρεμότητα είναι στον κόμβο Τσακώνας που εκεί προβλεπόταν ανισόπεδος κόμβος που θα ένωνε τον Μορέα με την Ολυμπία Οδό. Η μη κατασκευή αυτού του κόμβου έχει φέρει μία μικρή αναστάτωση και η εταιρεία παραχώρησης προχώρησε σε μία μικρού βεληνεκούς εργολαβία για την σύνδεση του Μορέα με την δυτική ακτή της Μεσσηνίας και τις περιοχές της Κυπαρισσίας και Καλού Νερού.

Τέλος ως γνωστόν παραμένει ως εκκρεμότητα το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα που θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του μήνα.

ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ
Ο κλάδος προς Σπάρτη είναι υπό κατασκευή και η ολοκλήρωση του τμήματος αναμένεται στις αρχές του 2014. Το έργο τρέχει με σχετικά αργούς ρυθμούς αλλά προχωρά.



Ποιον να πιστέψεις τώρα...; Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
vas8
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 603
Location: Μαρούσι - Καλαμάτα

PostPosted: Fri Nov 02, 2012 11:36 am    Post subject: Reply with quote

εγώ πιστεύω ότι τα έργα θα προχωρήσουν, ίσως με πιο χαλαρούς ρυθμούς αλλά προχωράνε.

σήμερα η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ έχει δυο άρθρα σχετικά:
για το Παραδείσια Τσακώνα, που μάλλον θα παραδοθεί τελικά μέσα στο μήνα:
http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/20797-agonia-me-tin-apofasi-gia-paradeisia-tsakona
(ο Καρνέσης, που μας έχει φλομώσει στην κοροϊδία τόσους μήνες λέει ότι "δε θα μπορεί να κυκλοφορήσει στην Καλαμάτα" σε λίγο. Ας πρόσεχε και να μην έλεγε παπαριές περί παράδοσης τον περασμένο Πάσχα! και μετά το πάει από μήνα σε μήνα)

και το άλλο για την περιμετρική οδό που λόγω αποχής δικαστών έχουν μείνει πίσω οι απαλλοτριώσεις:
http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/20800-freno-perifereiakos-apallotrioseis
Back to top
View user's profile Send private message
prevezanos
Senior Member
Senior Member


Joined: 11 Apr 2008
Posts: 532

PostPosted: Fri Nov 02, 2012 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

Ανταπόκτριση απο Αμβρακία Ακτιο.
Σημερα στα εργοταξια υπηρχαν συνεργεια ενω στον παλιο δρομο ειδα κ δυο αυτοκινητα της ΑΕΓΕΚ. Πολλα φορτηγα ηταν σταματημενα αλλα τουλαχιστον δεν υπηρχε εγκαταλειψη. Η προσφατη ενεση ειχε καποιο αποτελεσμα. Ποσο θα κρατησει θα δουμε. Ισως κ να ειναι για τα ματια του κοσμου.
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Fri Nov 02, 2012 2:24 pm    Post subject: Reply with quote

Πρεβεζάνε,

Κάθε διαφωνία από μέρους μου να ξέρεις είναι ευπρόσδεκτη διότι συνάδει στο διάλογο. Μόνο στα ολοκληρωτικά καθεστώτα των δια βοής ομόφωνων απόφασεων και όρθιων χειροκροτητών υπάρχει απόλυτη ταύτιση.

Στην ουσία των δρόμων. Οι αυτοκινητόδρομοι σχεδιάστηκαν ως μία επένδυση από κοινού με ιδιώτες. Το ύψος της ήταν 9 δισ και αποτέλεσε τη μεγαλύτερη επένδυση που έγινε ποτέ στην ιστορία της ελλάδας και με πάρα πολύ καλές τιμές. Η διαγωνιστική διαδικασία προσέλκυσε εκτός των γνωστών μας VINCI και η ιταλική Ιmpegrilo, η ολλανδική ΒΟSCALIS, η σουηδική SKANSA, η γερμανική STRABAG οι ισπανικές DRAGADOS και ACS. Ολη ή κατασκευαστική αφρόκρεμα της Ευρώπης μαζί με δύο ντουζίνες ξένες τράπεζες. Από αυτή τη πλευρά ο διαγωνισμός υπήρξε απόλυτα επιτυχής. Η διαγωνιστική διαδικασία υπήρξε άψογη χωρίς εντάσεις και ακυρώσεις απο την ΕΕ και τα αποτελέσματα της έγιναν δεκτά από όλους τους συμμετέχοντες.

Ο διαγωνισμός του ΡΙΟ-ΑΝΤΙΡΡΙΟ δεν βασίστηκε στον αλγόριθμο του Λαλιώτη αν κατάλαβα σωστά το γραφόμενο σου. Το έργο ήταν εξαιρετικά δύσκολο, άγνωστο στους κατασκευαστές και οικονομικά ασαφές. Ενα πάρα πολύ μεγάλο μέρος στην απόφαση για ανάδοχο βασίστηκε στη πρωτοποριακή μελέτη πρόταση της VINCI, στη φήμη της να φέρει εις πέρας τέτοιο ρίσκο, στις πλάτες και κονέ στην ΕΕ για χρηματοδότηση και στη μοιρασιά με τους γερμανούς για ΣΠΑΤΑ-ΡΙΟ που έγινε σε πολιτικό επίπεδο.

Εχω ξαναγράψει ότι οι τζαμπατζήδες και οι ψευτομάγκες του "ΔΕ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΙΟΔΙΑ" προσβάλλουν τους κάτοικους που δε χρησιμοποιούν το δρόμο, τους φορολογούμενους συνολικά, την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Η δράση των "αργόμισθων ποπολάρων" και μιμητών τους για να κάνουν το εφέ τους έφτασε στα 15-20εκ και ο λογαριασμός έφτασε στο γενικό λογιστήριο όπου πληρώθηκε στο ακέραιο στην υγεία των κορόιδων.
Οσο για τον ανεκδιήγητο οδοντίατρο και το Χαβαλέ Μαγκριώτη που έταζαν μειώσεις διοδίων και έκαναν τους σκληρούς, οι κ/ξ τους απάντησαν ευθυτενώς ότι δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να καταβάλλει το κράτος(από που άραγε) τη διαφορά στη μείωση που προπαγάνδιζαν. Ακόμα τους περιμένουν......
Back to top
View user's profile Send private message
agr-engineer
Full Member
Full Member


Joined: 21 Mar 2008
Posts: 323

PostPosted: Fri Nov 02, 2012 5:58 pm    Post subject: Reply with quote

Διόδια για αυτοκινητόδρομο πληρώνει κάποιος για χρήση αυτοκινητοδρόμου και όχι σκοτώστρας ( χαρακτηριστικὀ παράδειγμα Κορίνθου-Πατρών ). Αυτό όσον αφορά τα διόδια. Φυσικά πολλές συμβάσεις μπορούν κάλλιστα να χαρακτηριστούν και ως νταβατζήδικες,για λόγους που έχουν αναλυθεί σε άλλο θέμα.
Τώρα η ουσία όλης της παραπάνω ενδιαφέρουσας συζήτησης είναι ότι μείναμε χωρίς έργα υποδομής σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια,με τις ευνοικές συγκυρίες των περασμένων ετών να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί ( η τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας...)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Fri Nov 02, 2012 9:47 pm    Post subject: Reply with quote

Διόδια στη Κορίνθου-Πατρών υπήρχαν εδώ και δεκαετίες, στο Ελευσίνα-Κόρινθος όπως και στο Αθήνα- Θεσ/νίκη πολύ πριν αρχίσουν τα έργα μετατροπής σε αυτοκινητόδρομο. Επειδή όμως τότε τα έπαιρνε το κράτος δεν έβγαινε μιλιά. Μόλις οι δρόμοι ιδιωτικοποιήθηκαν κατά ένα μόνο μέρος, άρχισαν οι αντιδράσεις σταλινικής προέλευσης και τα γνωστά λογίδρια για ξεπούλημα, για απικοιοκρατικές συμβάσεις κλπ κλπ. Η μέγιστη ελληνική υποκρίσια φαίνεται στην Εγνατία Οδό. Το κράτος εφτιαξε έναν αυτοκινητόδρομο και είχε προβλέψει εδώ και χρόνια να μπουν διόδια. Οι ποπολάροι και τζαμπατζήδες σε συνεργασία με δημάρχους σήκωσαν μπαντιέρα. ΟΧΙ διόδια εδώ, όχι εκεί κλπ κλπ. Η συντήρηση ενός άξονα 680χλμ έχει ένα πολύ σεβαστό κόστος το οποίο μετακυλίεται σε όλους τους κατοίκους μέσω του προυπολογισμού. Αυτή είναι η ισονομία και η δημοκρατία των τζαμπατζήδων και "επαναστατών" της ελληνικής σοβιετίας του 2012.

Οι χρήστες του αεροπλάνου πληρώνουν ακόμα σπατόσημο χωρίς τη παραμικρή διαμαρτυρία γιατί τα λεφτά μέσω ΥΠΑ πάνε στο κράτος. Αν αύριο το πρωί ιδιωτικοποιηθούν όλα τα αεροδρόμια και το σπατόσημο το διαχειρίζονται ιδιώτες για έργα ανάπτυξης αεροδρομίων αμφιβάλλει κανείς ότι θα έχουμε επανασταστικές διαμαρτυρίες ?

Στα ακτοπλοικά εισητήρια επίσης συνεχίζονται οι χρεώσεις για λεμβούχους!!!!!!! και άλλους απίθανους τρίτους κρατικούς φορείς. Είδε κανείς καμία διαδήλωση? Καμία κατάληψη μπουκαπόρτας πλοίου? Κανένα αποκλεισμό λιμανιού? Φυσικά όχι. Ο νταβατζής εκεί είναι το τελευταίο σοβιετικό κράτος στο πλανήτη και είναι αποδεκτό από τους "επαναστάτες"

Ετσι λειτουργεί η ελληνική σοβιετία το 2012 με τα παραμάγαζα της και μετά φταίει ο ΣΟΙΜΠΛΕ η ΜΕΡΚΕΛ το ΔΝΤ και οι τοκογλύφοι. Ας κάτσουμε ως λαός στον άξονα αναπαυτικά και να λέμε ότι είμαστε εθνικά κυρίαρχοι βλέποντας τους άλλους να πηγαίνουν μπροστά και όλους να μας εγκαταλείπουν.
Back to top
View user's profile Send private message
Arxitektonas
Junior Member
Junior Member


Joined: 28 Oct 2009
Posts: 97

PostPosted: Sat Nov 03, 2012 12:10 am    Post subject: Reply with quote

Ενώ δε συμφωνώ με το "Δεν πληρώνω" και με τη τζάμπα αριστερόστροφη συνδικαληστρική μαγκιά, μπορώ να εξηγήσω γιατί είχε απήχηση σαν "κίνημα" σε αρκετό κόσμο. Γιατί πέρα από τη τζάμπα μαγκιά, από την ιδιωτικοποίησή τους και μετά τα διόδια έχουν ανέβει σε εξωφρενικά ποσά, χωρίς κάποια αντίστοιχη της τιμολογιακής άυξησής τους αύξηση σε ποιότητα υπηρεσιών. Κι ενώ για άλλα τμήματα η ύπαρξη διοδίων είναι σχετικά δικαιολογημένη και το "Δεν πληρώνω" δεν είχε σοβαρό έρεισμα, για το Κόρινθος-Πάτρα δεν είναι και δεν ήταν ποτέ. Το ότι δε γινόταν χαμός παλιότερα δε σημαίνει τίποτα. Απλά ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Όπως κάποια στιγμή θα φτάσει και με τη Γέφυρα, γιατί 13,20 η απλή διέλευση είναι τρομερό νταβατζιλίκι, και δε σημαίνει τίποτα το ότι είναι αυτοκινητόδρομος. Είναι 2,2 χιλιόμετρα απόσταση! Έλεος! Ακόμα και η προσφορά με τις 10 διελεύσεις, βγαίνει 8,20 ευρώ η διέλευση που και πάλι είναι εξωφρενικό ποσό. Και είναι εξωφρενικό γιατί αποτελεί την πιο ακριβή διέλευση γέφυρας στην Ευρώπη με τεράστια διαφορά. Ξέρετε τι είναι επίσης εξωφρενικά ακριβό; Οι φόροι αεροδρομίου του Ελευθέριος Βενιζέλος, του πιο ακριβού αεροδρομίου στην Ευρώπη και 3ου πιο ακριβού παγκοσμίως! Την επόμενη φορά που θα αναρωτηθείτε γιατί ακόμα και τα εισιτήρια της Easy Jet είναι τόσο ακριβά από Αθήνα, ή γιατί καμία εταιρεία δεν έχει επιλέξει ως κεντρικό της hub το Βενιζέλος στη νοτιοανατολική Ευρώπη, θα ξέρετε γιατί. Γιατί η "σοβαρή" εταιρεία Hochtieff, ναι, η ίδια που χρωστάει μισό δις σε ΦΠΑ στο Ελληνικό Δημόσιο, έχει επιβάλλει τους ακριβότερους φόρους αεροδρομίου πανευρωπαϊκά.

Οπότε ας κρατάμε μικρό καλάθι για τους ξένους σωτήρες σοβαρούς επενδυτές και για τη διαφάνεια με την οποία κινούνται και για την εξυπηρέτηση που μας προσφέρουν. Και η Siemens των μιζών, και η Thyssen των στραβών υποβρυχίων και ένα σωρό άλλες εταιρείες, ξένες είναι, και είδαμε τα χαϊρια τους. Καλά, για τις ελληνικές ας μη μιλήσουμε καν. EAGLE, μιας και υπερασπίζεσαι ως δικαιολογημένη την πρωτοκαθεδρία του Άκτωρα, μπες από περιέργεια να συγκρίνεις τον σημερινό κύκλο εργασιών του Άκτωρα με της ΓΕΚ, του Άβακα και της Μηχανικής, και τον αντίστοιχο κύκλο εργασιών των ίδιων εταιρειών πριν από 15 χρόνια, το 1997. Θα εκπλαγείς με το πόσο ισορροπημένη ήταν τότε η αγορά, χωρίς κάποια εταιρεία να έχει την πρωτοκαθεδρία. Χμμμμ, αναρωτιέμαι γιατί...
Back to top
View user's profile Send private message
sxiza07
Full Member
Full Member


Joined: 02 Oct 2008
Posts: 222
Location: Athens

PostPosted: Sat Nov 03, 2012 12:40 pm    Post subject: Reply with quote

Αγαπητοί Φίλοι,

Τελικά υπάρχει σαπίλα στο βασίλειο της υπόδουλης χώρας μας ή όχι?
Δεν εξεδόθη απόφαση απο το ελεγκτικό συνέδριο εχθές και αυτό προκαλεί πολλά και δύσκολα να απαντηθούν ερωτηματικά. Απο ότι φαίνεται πάμε για εκρηκτικές καταστάσεις στην Τσακώνα.

http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/20820-kati-den-paei-kala-sto-paradeisia-tsakona

http://messinea.gr/?p=53136

Ας οργανωθούμε να πάμε να ανοίξουμε τον έτοιμο δρόμο μόνοι μας. Έτσι και αλλιώς ο Καρνέσης δήλωσε οτι δεν θα ξανα πάει στην Μεσσηνία. Οι υπόλοιποι είναι δικοί μας!!!

Καλό Αγώνα φίλοι

Sxiza07
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
vas8
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 603
Location: Μαρούσι - Καλαμάτα

PostPosted: Sat Nov 03, 2012 4:03 pm    Post subject: Reply with quote

η κατάσταση με την Τσακώνα είναι γελοία.
Πραγματιστικά εάν ήμουν Δήμαρχος μαζί με τον Τατούλη θα έβαζα μηχανήματα και θα ξήλωνα τα σύρματα.

Θυμάμαι το 1990 η δρόμος Κόρινθος Τρίπολη είχε δοθεί στην κυκλοφορία στον ένα κλάδο, ενώ ο άλλος δουλευόταν. Και αυτό λόγω της τεράστιας σημασίας του και διευκόλυνσης. Επίσης στην Εγνατία τμήματα δίδονταν στην κυκλοφορία ενώ γέφυρες ήταν ακόμα μισές (ο ένας κλάδος).
Εδώ έχουμε ένα δρόμο 100% έτοιμο και θα παραμένει κλειστός, επειδή εκβιάζουν οι εργολάβοι - νταβατζήδες;
Ε ας γίνουν και οι αρχές της Πελοποννήσου νταβατζήδες και να σπάσουν τα σύρματα.
ΔΕ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!
Back to top
View user's profile Send private message
Engineer
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Jul 2007
Posts: 756

PostPosted: Sat Nov 03, 2012 5:58 pm    Post subject: Reply with quote

Βλέπω τον Τατούλη να σπάει τα συρματοπλέγματα για να ανεβάσει το προφιλ του.
Βλέπω επίσης τον εργολάβο να μην πληρώνεται αφού στην τούρλα του Σαββάτου και κάτω από την πίεση του υπουργείου ξανακατασκεύασε την παράκαμψη για να χωράνε και μεγάλα οχήματα έτσι ώστε το υπουργείο να μην πληρώσει αποζημίωση στον Μορεα λόγω μη λειτουργίας του σταθμού διοδίων στη Βελιγοστη εαν η παρακαμψη της κοιλαδογεφυρας δεν θα επετρεπε την διελευση ολων των οχηματων. Το ελεγκτικο συνεδριο εχει γινει πολυ αυστηρο πλεον (καιρος ητανε) και ειναι ιδιαιτερα αυστηρο με τα συμπληρωματα συμβασεων που ενδεχομενως δικαιολογουν "αμαρτιες". Λαθος κινηση της Τερνα - Alpine Bau. Ο εργολάβος κοιτάει τι έχει βάλει στην τσέπη του και όχι το αναποδο. Σε κάθε περίπτωση καλό θα ήταν να ξέρουμε πόσο είναι το ύψος της συμπληρωματικής σύμβασης (γιατί που να πάρει ο διάολος τα χωματουργικά έχουν μικρά κόστη σε σχέση με άλλα πράγματα).
Επρεπε να το αφησει οπως ητανε απο τα τέλη Ιουλίου. Και ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα φορτηγα δεν θα μπορουσαν να απαλλαγουν την πληρωμης διοδιων προσωρινα μεχρι την πληρη λειτουργια του δρομου. Τα φορτηγά (ειδικά στην ανηφόρα είτε από τη παλιά πάνε είτε από την καινούργια οδό την ίδια ώρα θα κάνουμε με την κλίση που έχει η νέα οδός.

Και κατι που διαβασαμε πρόσφατα απο τον λαλιστατο φιλο μας τον EAGLE. Η γεφυρα Ριου Αντιριου ήταν κατι δύσκολο και αγνωστο στους κατασκευαστες και πετυχε απο θαυμα! Εσυ μπορεις να μην εχεις βγαλει πολυτεχνειο και να μην καταλαβαινεις τεχνικα. Εμεις που καταλαβαινουμε ομως οφειλουμε να διαφωτισουμε λιγακι. Το να γεμισεις χαλικοπασαλους τεσσερες εκτασεις η καθεμιά ίσα με ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, στο πατο της θάλασσας σε βάθη μέχρι 65 μέτρα δεν είναι και τόσο δύσκολο. Το να σηκώσεις πύργους από beton στεγανούς και κούφιους εσωτερικά στην στεριά και με την βοήθεια της ανωσης της θαλασσας να τους πας 2 χιλιόμετρα πιο περα επίσης δεν είναι κάτι δύσκολο και τεχνικα ασύλιπτο. Το να τους ακουμπήσεις στο πάτο της θάλασσας και να τους ψηλώσεις σιγά σιγά πάλι γίνεται. Σαν τις πολυκατοικιες ένα πράγμα. Το να φτιάξεις του πυλώνες και να τοποθετήσεις καλώδια για μια κρεμαστη γέφυρα γίνεται στην Αμερική από το 1890. Στην Ελλάδα έχει γίνει σε μεγάλης έκτασης έργο το 1990 από την ΤΕΒ στη νέα γέφυρα Χαλκίδος. Το να προκατασκευασεις σε ένα μεγάλο εργοστάσιο (ναι έχει και τέτοια η Ελλάδα) άπειρα τεμάχια μεταλλικής κατασκευής τα οποία θα τα κρεμάσεις από τα καλώδια της γέφυρας και θα φτιαξεις το καταστρωμα της, και αυτό γίνεται δεν είναι προτοτυπία. Για την ακρίβεια οι περισσότερες έτσι φτιάχνονται. Ε μετα ρίξανε και τρια χέρια ασφαλτοταπητα βάλανε και το NJ και αυτό ήταν. Αν και είναι πανέμορφη δεν μπορω να καταλαβω γιατι πρεπει να πληρωνω 13 ευρώ για να περασω τιμή υπερδιπλάσια του fery boat. Εδώ μάλλον έχουν βάλει το χέρι τους τα λαμογια των τραπεζων και οι δανειακες συμβασεις τα οποια τα γνωριζεις καλυτερα από εμένα!
Back to top
View user's profile Send private message
sxiza07
Full Member
Full Member


Joined: 02 Oct 2008
Posts: 222
Location: Athens

PostPosted: Sat Nov 03, 2012 7:05 pm    Post subject: Reply with quote

Αγαπητοί Φίλοι,

Ιδού και το σημερινό ρεπορτάζ του "Θάρρους" για τα γεγονότα όσον αφορά την Τσακώνα και την αβεβαιότητα που πλέον υπάρχει στο θέμα αυτό. Ο Καρνέσης μιλάει για εξελίξεις απο την επόμενη εβδομάδα.

http://www.tharrosnews.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=38778&Itemid=32

Αλήθεια, έμαθε κανείς απο έγκυρες πηγές εάν τελικά εχθές παραδόθηκε η δυτική απόληξη του αυτοκινητοδρόμου προς Μεσσήνη όπως είχε αναγγελθεί?

Sxiza07
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 195

PostPosted: Sun Nov 04, 2012 10:45 am    Post subject: Reply with quote

Πριν την γέφυρα τα φέρρυ είχαν 10 € το πέρασμα . Μετά το κατέβασαν γιατί αλλιώς θα πήγαιναν άδεια .

Είναι αλήθεια ότι μόλις μπήκαν ιδιώτες στην κατασκευή των υποδομών γεμίσαμε τζάμπα μάγκες .

Αυτό όμως δεν αναιρεί ότι η χώρα χρειάζεται εθνικό σχέδιο υποδομών με διασάφιση του είδους και του μεγέθους τους και τον καθορισμό των προτεραιοτήτων κατασκευής τους .

Αυτό είναι το ζητούμενο σήμερα .
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Sun Nov 04, 2012 1:03 pm    Post subject: Reply with quote

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ελληνικού και ξένου τύπου Εconomist, National geographic αλλά και μηχανικών που έτυχε να μιλήσω η γέφυρα Ριο-Αντίριο αποτελεί κατασκευαστικό θαύμα διότι ήταν η πρώτη παγκοσμίως που φτιάχτηκε κάτω από τόσο δύσκολες και ειδικές συνθήκες ακόμα και χρόνου.

Θεμελίωση σε τόσο μεγάλο βάθος, 65 μ, πάνω σε σεισμογενές ρήγμα, με πάρα πολύ ισχυρά ρεύματα, τέτοιο μήκος, με ξεχείλωμα της ακτής και με δεδομένο προυπολογισμό δεν είχε ξαναγίνει. Για αυτό και συρρέουν πανεπιστήμια απ όλο το κόσμο για να την επισκεφτούν και να διδαχτούν. Υπάρχει και σχετικό DVD με αφιέρωμα στη γέφυρα. Αν και δεν είμαι μηχανικός θα πιστέψω αυτά τα γεγονότα σε σχέση με κάποιον μηχανικό με άγνωστο βιογραφικό. Απορώ γιατί δε πήγε στη VINCI να πει αυτό το τόσο απλό και εύκολο για αυτόν που η παγκόσμια κατασκευαστική κοινότητα θαυμάζει. Κρίμα.....

Σε ότι έχει να κάνει με το ύψος των διοδίων, αυτά καθορίζονται από το χρόνο εκμετάλλευσης, το τελικό κόστος κατασκευής, το συντελεστή απόδοσης ΙRR, τους φορολογικούς συντελεστές του κράτους, το ποσοστό κεφαλαίων τσυ επενδύει ο κάθε μέτοχος. Αυτά για να λυθούν οι απορίες γιατί πληρώνω και πόσο. Δε θα ρωτήσουν οι επενδυτές ούτε οι τράπεζες τη γνώμη του κάθε άσχετου για το ύψος των διοδίων και της διαχείρισης των χρημάτων τους. Η ιδιωτική επένδυση πρέπει να φέρνει κέρδη. Είναι βασική αρχή της οικονομικής επιστήμης. Επίσης δεν ασκείται κοινωνική πολιτική με λεφτά ιδιώτη. Αν σε μερικούς φαίνονται υψηλά τα διόδια έχει και άλλες επιλογές. Το φέρρυ, το λεωφωρείο. Στη τελική οι παραπονιάρηδες και οι τζαμπατζήδες να απευθυνθούν στο κράτος και να φτιάξει εκείνο με δικούς του πόρους αν έχει ασκώντας τη λαμπρή κοινωνική πολιτική που βιώσαμε όπως η δωρεάν παιδεία του ΕΣΥ, της ΟΑ του ΟΣΕ κλπ κλπ με τις ασύλληπτης ποιότητας υπηρεσίες και προπαντώς για να μη το ξεχάσω ΠΑΜΦΘΗΝΕΣ!!!......

Στο αεροδρόμιο των Σπάτων ο πολύ "έξυπνος" "σκληρός" διαπραγματευτής Λαλιώτης, οδοντίατρος και αυτός κατά δήλωση του χωρίς πτυχίο , μείωσε το χρόνο εκμετάλευσης του έργου κατά 15 χρόνια. Φυσικό επακόλουθο της "σοφής" αυτής πράξης ήταν το υπολογισμένο κέρδος της επένδυσης να πρέπει να βγει σε πολύ λιγότερο χρόνο. Ευσι αυξήθηκαν τα τέλη χρήσης και μειώθηκαν οι προγραμματισμένες επενδύσεις στη περιόδο εκμετάλευσης. Η τεράστια αυτή διαπραγματευτική επιτυχία γιορτάστηκε διανθισμένη από πύρινους λόγους περί αποικιοκρατικής σύμβασης περί κυριάρχου ελληνικού κράτους, κλπ κλπ κλπ Το αποτέλεσμα ήταν πάρα τα βραβεία που πάιρνει αεροδρόμιο να χάει το στρατηγικό του ρόλο να γίνει hub N. Ανατολικης Ευρώπης.

Ετσι κάνουν πάντα οι αριστερίζοντες επαναστάτες ποπολάροι της ελληνικής σοβιετίας, υμνητές του τρίτου δρόμου το 80, του Τσάβες του Κάστρο και του Κιμ Γιονγκ ιλ. Εχουν σταλινικά κατάλοιπα και ιδειολογικές αγκυλώσεις που τις μεταφέρουν στη κοινωνία. Τώρα είναι τα διόδια.

Οσο αφορά τον Ακτωρα να συγκρίνω τι με ποιον? Με τη Μηχανική την ΑΕΓΕΚ και την ΑΤΙΙΚΑΤ που χρεοκόπησαν? Οι ισολογισμοί της ΤΕΡΝΑ υπολείπονται σε ίδια κεφάλαια, σε τζίρους, σε κέρδη. Σε ελληνικό επίπεδο ο ΑΚΤΩΡΑΣ είναι έτη φωτός μπροστά από τους ανταγωνιστές του. Θα συμφωνήσω μόνο ότι κάνει κατάχρηση της δύναμης του μέσω της εμπλοκής του στα ΜΜΕ. Μήπως το ίδιο δε κάνει η VINCI στη Γαλλία ή ΧΟΧΤΙΦ στη Γερμανία η Μπόινγκ στην Αμερική?

Πάμε τώρα στους αυτοκινητόδρομους. Το ύψος της επένδυσης των 9 δισ σε πολύ απλά ελληνικά δε μπορούσαν να το σηκώσουν οι ελληνικές κατασκευαστικές και τράπεζες. Δεν είχαν την εμπειρεία τις γνώσεις και τα κεφάλαια να διαχειριστούν τόσο μεγάλα έργα ταυτόχρονα διάσπαρτα. Εκεί έρχονται οι ξένοι με τη τεχνογνωσία τους, τα κεφάλαια και τις γραμμές χρηματοδότησης που έχουν πρόσβαση στις παγκόσμιες τράπεζες και χρηματαγορές. Επίσης άλλο επιτόκιο και με άλλους όρους πάιρνει πχ η VINCI και άλλο ο Ακτωρας. Η διαφορά αυτή έχει άμεση επίδραση στο κόστος του έργου.

Είμαστε μία μικρή και φτωχή χώρα. Οσο ποιο γρήγορα το καταλάβουμε, σοβαρευτούμε θα έχουμε ελπίδες και έργα τελειωμένα να βλέπεουμε και να προκόβουμε. Οσο το παίζουμε ψευτόμαγκες, τζαμπατζήδες και ψευτοεπαναστάτες θα γίνομαστε ΚΑΡΑΠΑΖΟΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΕΣ.
Back to top
View user's profile Send private message
Arxitektonas
Junior Member
Junior Member


Joined: 28 Oct 2009
Posts: 97

PostPosted: Sun Nov 04, 2012 5:08 pm    Post subject: Reply with quote

Η σύμβαση για το αεροδρόμιο των Σπάτων επεκτάθηκε επί ΓΑΠ Πρωθυπουργού και Ρέππα Υπουργού, το 2009, για επιπλέον 20 χρόνια. Δεν είδα τους φόρους αεροδρομίου να μειώνονται, αλλά να αυξάνονται, έκτοτε. Το επιχείρημά σου δε στέκει. Επίσης δε μου εξήγησες τι νομιμοποιεί τη Hochtieff στη μη κατοβολή της του ΦΠΑ. Η Hochtieff κάνει ό,τι της καπνίσει, κανείς δεν την ελέγχει και δε τη σταματά, αφού ό,τι κάνει, το κάνει με τις πλάτες του Γερμανικού Κράτους. Τα ίδια και για τη Vinci. Η μέση κίνηση σε οχήματα της Γέφυρας είναι αρκετά παραπάνω από την πρόβλεψη που είχε γίνει. Πράγμα που σημαίνει περισσότερες διελεύσεις από τα διόδια απ'ό,τι είχε προβλεφθεί. Πράγμα που σημαίνει ότι με περισσότερες διελεύσεις, το διόδιο θα έπρεπε ή να μειώνεται, ή αφού αυξάνεται, να μειωθεί ο χρόνος διαχείρισης από την εταιρεία. Γίνεται αυτό; Όχι. Γιατί κάνει ό,τι της καπνίσει, και κανείς δε την ελέγχει.

Προφανώς και δεν υπάρχει τίποτα να συγκρίνεις ΣΗΜΕΡΑ μεταξύ Άκτωρα και οποιασδήποτε άλλης ελληνικής εταιρείας, και προφανώς ΣΗΜΕΡΑ ο Άκτωρας θα παίρνει όλες τις δουλειές. Αυτό που λέω είναι ότι όταν πριν 15 χρόνια ο Άκτωρας ήταν της ίδιας δυναμικής με άλλες 3-4 εταιρείες, πώς γινόταν να πλειοδοτούσε και ΤΟΤΕ σε όλα τα έργα; Σε αυτό μπορείς να μου το απαντήσεις; Αν το απαντήσεις, θα σου εξηγηθεί και γιατί οι υπόλοιπες εταιρείες, αφού δεν έπαιρναν έργα ΤΟΤΕ, χρεοκόπησαν ΣΗΜΕΡΑ, και γιατί ο Άκτωρας μέσα σε μια 15ετία γιγαντώθηκε στη μεγαλύτερη εταιρεία της χώρας. Μιλάμε για εντελώς αδιαφανή κριτήρια ανάθεσης και διαγωνισμούς-μαϊμού. Για ποιά ιδιωτική επιχειρηματικότητα μου μιλάς, και για ποιά ποιοτικά κριτήρια; Μιλάμε για νταβατζιλίκι στεγνό.

Η Ελλάδα είναι μια μπανανία στις κατασκευές, ας το πάρουμε χαμπάρι. Το παράνομο Mall του Λάτση ήταν Ολυμπαικό Έργο, αλλά το νόμιμο Mall του Βωβού είναι αντίθετο στο περιβάλλον του Ελαιώνα. Ο Μπόμπολας παίρνει όποια δουλειά θέλει εδώ και 20 χρόνια, και υπουργοί τον ευχαριστούνε δημοσίως στα ίδια του τα κανάλια, ενώ 1 χρόνο πριν ο πρωθυπουργός τον είχε στοχοποιήσει ως νταβατζή. Οι ξένες εταιρείες αλωνίζουνε και συμπράττουνε με τις ελληνικές σε μαφιόζικες κοινοπραξίες, κατασκευάζουν όποτε θέλουν, παρατάνε τα έργα στη μέση, δεν ανοίγουν τα εργοτάξια, βάζουνε διόδια όσο θέλουν και χρωστάνε και ΦΠΑ. Κανείς δεν ελέγχει κανέναν. Τελικά, η Τσακώνα και το η Ζαχάρω και ο Ε-65 μας πείραξαν.
Back to top
View user's profile Send private message
Engineer
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Jul 2007
Posts: 756

PostPosted: Sun Nov 04, 2012 5:42 pm    Post subject: Reply with quote

Ρε συ EAGLE προσπάθησε να καταλαβεις κατι. Το οτι το κυκλωμα που δανειζει λεφτα επιχειρει να παρουσιασει ως φοβερο και τρομερο επιτευγμα μια συγκεκριμενη και πεπερασμενη κατασκευη ωστε να δικαιολογησει τους ορους με τους οποίους πουλαει λεφτα (γιατι αυτο κανει και πρεπει να κερδισει απο αυτη την αγοραπωλησια) δεν σημαινει οτι ετσι ειναι και στην πραγματικοτητα. Επισης αν η πηγη εμπνευσης σου ειναι τα DVD και οχι η πραγματικη γνωση να σου θυμισω οτι υπαρχει και σχετικη τηλεοπτικη σειρα που μεχρι προσφατα την προεβαλε και ο SKY που παρουσιαζει μεγαλες κατασκευες στον πλανητη μεταξυ αλλων και την γεφυρα Ριου Αντιριου. Αυτα ομως ειναι για μαζικη καταναλωση και τηλεθεαση και δεν εξυπηρετουν σοβαρες συζητήσεις. Το National Geographic και ο Economist δεν ειναι τεχνικες επιθεωρησεις. Μηπως να ψαξεις στην βιβλιοθηκη του Τεχνικου Επιμελητηριου Ελλάδος για σχετικα αρθρα? Υπάρχαν αρκετα εκείνη την περίοδο. 7 χρόνια κατασκευή δεν είναι και τόσο γρήγορο επιτευγμα. Ποιες δυσκολιες εννοεις? Τον ανεμο ή τον σεισμό? Οταν τα γνωρίζεις από την αρχή δεν είναι δυσκολίες γιατι στηνεις το εργο έτσι ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις σχεδιασμού. Μιλας για την VINCI που ήταν ο leader της κοινοπραξιας. Ναι ομως το εργο τελικα το βγαλανε οι μηχανικοι του Ακτωρα και των αλλων ελληνικων εταιρειων και υπεργολαβων που ενεπλακησαν. Καλο ειναι να εχεις το ονομα αλλα πρεπει να αποδυκνυεις και στην πραξη τι αξιζεις (και να μην κρυβεσαι πισω από τα QA/QC κωλοχαρτα όταν σκάνε τα προβλήματα - Αυτό για οσους γνωριζουν).

Σχετικα με τους δρομους που εχουν παγωσει. Καταρχας να πουμε το απλο. Πηγαμε στο μοντελο της αυτοχρηματοδοτησης με συμβασεις παραχωρησης γιατι ηταν επιλογη δικη μας και της Ευρωπαικης Ενωσης να προσανατολισουμε το Δ ΚΠΣ 2007 -2013 σε πολλά μικρα περιφερειακα εργα και οχι σε λιγα πολυ μεγάλα. Εαν το ειχαμε πραξει ετσι και ειχαμε ακολουθησει το μοντελο που χρησιμοποιηθηκε για να κατασκευαστει π.χ. η Εγνατια οδός, τωρα θα είχαμε ένα πολύ μεγάλο μερος των αξονων αυτων κατασκευασμενο. Σε ποιες κατασκευαστικες δυσκολιες αναφερεσαι παλι? Αν εξαιρεσεις τις σηραγγες των Τεμπων δεν υπάρχει κάτι αλλο δύσκολο όπως το εννοείς εσυ στο κατασκευαστικό αντικειμενο των 5 δρομων παραχωρησης. Ελεος με την παραπληροφορηση σου και εχω την εντυπωση πλεον οτι το κανεις συνειδιτα και οχι λογω ασχετοσυνης.
Back to top
View user's profile Send private message
AUGalos
Full Member
Full Member


Joined: 01 Mar 2007
Posts: 382
Location: San Antonio, Texas

PostPosted: Sun Nov 04, 2012 7:41 pm    Post subject: Reply with quote

Αν και θα βγούμε offtopic με τη γέφυρα, ας το πάρει το ποτάμι Very Happy

Engineer νομίζω ότι υπερβάλεις λίγο... Η ολοκλήρωση μιας τόσο περίπλοκης τεχνικά κατασκευής όπως η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου περιλαμβάνει εκτός από την κατασκευή αυτή καθαυτή και τις μελέτες που απαιτούνται πριν από αυτήν. Στην περίπτωση της γέγυρας οι μελέτες κράτησαν χρόνια (όπως είναι απολύτως λογικό) και αμφιβάλλω αν ήταν τόσο απλές όσο τις κάνεις να φαίνονται. Δεν ξέρω ποιός έδινε εντολές στο εργοτάξιο και αν το έργο το έβγαλε ως επί το πλείστον ο Άκτωρας, αλλά δε νομίζω ότι μια κοινοπραξία αμοιγώς Ελληνικών κατασκευαστικών εταιριών με σχεδόν μηδενική εμπειρία σε τέτοιες κατασκευές μπορούσε να το φέρει εις πέρας ένα τέτοιο έργο. Μιλάμε για ένα έργο που άρχισε προς το τέλος της δεκαετίας του 90... Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα λοιπόν.

Όσο αναφορά τα διόδια, προφανώς και είναι πανάκριβα και όλοι θα θέλαμε να είναι φθηνότερα, ρίξε μια ματιά όμως σε τιμές διέλευσης σε άλλες μεγάλες γέφυρες παγκοσμίως και θα δείς ότι όλες είναι φαρμακείο για να τις διασχίσεις...
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Sun Nov 04, 2012 7:44 pm    Post subject: Reply with quote

Engineer,

Αμα θεωρείς τη VINCI ισοδύναμη με τον AKΤΩΡΑ και τον ECONOMIST μικρό μέσο ενημέρωσης δεν έχω να κάνω σχόλιο. Ας κρίνουν άλλοι τη σχετικότητα σου..... Στην ελλάδα δυστυχώς είσαι ότι δηλώσεις.

Τα πανεπιστήμια που έρχονται για να δουν τη γέφυρα και να ενημερωθούν θέλεις να μας πεις ότι έρχονται για τουρισμό μιας και η γέφυρα ήταν για εσένα εύκολη και πεπερασμένη!!!!!!! Δε νομίζω να έχει υπάρξει επιχειρησιακός μηχανικός τέτοιων έργων υποδομής και όχι μηχανικός για κοτέτσια που να έχει αμφισβητήσει το κατασκευαστικό επίτευγμα της γέφυρας. Μάλλον έχεις μπερδέψει τα LEGO με τις αληθινές κατασκευές.

Θεωρώ ότι το forum έχει πολλούς αληθινούς μηχανικούς που ίσως θελήσουν να ενημερώσουν ως ποιο ειδήμονες το συνάδελφο τους??? για το τι σημαίνει κατασκευαστικά η ΓΈΦΥΡΑ Ριο-Αντίρριο και θα σε βγάλουν από τη πλάνη.

Τώρα για οικονομικές μελέτες , συντελεστές απόδοσης και απόσβεσης, χρηματοδοτικά εργαλεία τέτοιων έργων, δανειακές συμβάσεις που είναι ο δικός μου χώρος σου προτεινω να το αφήσουμε καλύτερα το θέμα για να μην εκτεθείς.
Back to top
View user's profile Send private message
Engineer
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Jul 2007
Posts: 756

PostPosted: Sun Nov 04, 2012 7:59 pm    Post subject: Reply with quote

Απο που προκυπτει οτι οι μελετες κρατησαν χρονια πριν να ξεκινησει το εργο? Μην παραμυθιαζεστε. Το εργο ήταν EPC που παει να πει Engineering Procurement Construction. Συνεπώς όλες οι πραγματικές μελέτες για το καθε αυτο έργο ξεκινησαν την ημέρα που τεθηκε σε ισχυ το συμβολαιο του ελληνικου κρατους με την κοινοπραξια. Καλες οι προμελετες και οι μακετες αλλα ειναι παντελως αχρηστες οταν ξεκινα το εργο. Εχουμε μια μανια ως λαος να μεγαλοποιουμε τα πραγματα αλλα δεν ειναι παντα ετσι. Το να μην πιστευουμε στα ελληνικα χερια και μυαλα ειναι το μεγαλο μας ελατωμα. Για το υψος των διοδιων με απασχολει μόνο η συγκεκριμενη γεφυρα και ο ισολογισμος της ως επιχειρηση. Τι γινεται αλλου στον πλανητη μπορουμε να το κουβεντιασουμε αλλα δεν πρεπει να αποτελει κριτηριο και για εμας. Εμεις (δηλαδή το κρατος και η κυβερνηση που εμεις ψηφιζουμε) οφειλουμε να βαζουμε τις πολιτικες στο τραπεζι και να τις διορθωνουμε οταν απαιτειται. Η τουλαχιστον ετσι θα επρεπε να κανουμε.

Μου αρεσει παρα πολυ η προκληση που βαζεις. Ας παρει λοιπον το λογο καποιος μηχανικος να μας πει ποσο δυσκολη ηταν η μελετη και η κατασκευη της εν λογω γεφυρας. Να μιλησουμε με τεχνικους ορους βρε αδερφε να συνενοηθουμε τελος παντων! Εγω τουλαχιστον που εχω την πολυτελεια να εργαζομαι σε μια απο τις ελληνικες εταιρεις που αναμειχθηκαν στην κατασκευη της γεφυρας και βλεπω καθημερινα τους ανθρωπους που εργαστηκαν εκει, σημερινοι Διευθυντες στα τμηματα της εταιρειας, εχω να λεω για τα ελληνικα μυαλα και χερια. Ας σημειωθει οτι δεν εργαζομαι στον Ακτωρα!!! Και ναι πολυ πιο δυσκολο ήταν περάσει το ΤΒΜ κατω απο την Πανεπιστημιου κατα την κατασκευή του μετρό στην Αθηνα χωρις να καταρευσουν ολα τα υπερκειμενα σε σχεση με τη γεφυρα η οποία δεν θα ειχε παραπλευες απωλειες οτι και να συνεβαινε κατα την κατασκευη της. Για ψαξε λίγο τα κόστη ασφαλισης των δυο εργων κατα την διαρκεια της κατασκευης τους και θα δεις τις διαφορες (αν καταλαβαινεις βεβαια γιατι πράγμα μιλαω...).
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Mon Nov 05, 2012 3:06 am    Post subject: Reply with quote

Μερικά πράγματα προς αποκατάσταση της πραγματικότητας για να κλείνει η ενότητα μη και κατηγορηθούμε για trollling.

1) Το 95 το επίπεδο τεχνογνωσίας των ελληνικών τεχνικών εταιρειών ήταν σε νηπιακό επίπεδο για τόσο σύνθετα και μεγάλης έκτασης τεχνικκά έργα. Ακόμα και τώρα το 2012 οι ελληνικες εταιρείες υπολείπονται σημαντικά σε τεχνογνωσία σε σχέση με κατασκευαστικούς κολοσσούς που έχουν κάνει πάσης φύσεως έργα σε όλο το πλανήτη. Γι αυτό και σε μεγάλα έργα πάντα συμπράττουν με ξένες τεχνικές εταιρείες. Για ανάληψη τέτοιας κλίμακας έργα στο εξωτερικό από ελληνικές εταιρείες ούτε συζήτηση Τα δύο πρώτα ΣΔΙΤ έργα αποτέλεσαν το σχολείο για τους μηχανικούς που δούλεψαν αλλά και για τις εταιρείες σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης. Για γραμμές χρηματοδότησης, κεφαλαικής επάρκειας είναι άσκοπο να συγκρίνουμε της ελληνικές με τις ξένες τεχνικές.

2) Το να λέμε ότι ο ΑΚΤΩΡΑΣ εκτέλεσε τη γέφυρα, ότι είναι ισοδύναμος της VINCI, τι η μελέτη της ξεκίνησε μετά την υπογραφή της σύμβασης είναι κυριολεκτικά να γελάνε τα τσιμέντα. Η VINCI μελέτησε σχεδίασε χρηματοδότησε εγγυήθηκε τις εργασίες και την επιβλεψη τους. Ο ΑΚΤΩΡΑΣ έκανε τη λάτζα του έργου, άκουγε και μάθαινε όπως λένε τα ίδια τα στελέχη του που δούλεψαν στο έργο. Η γέφυρα να θυμηθούμε ότι παραδόθηκε 5 μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα συμβατικής υποχρέωσης του ανάδοχου, άρτια τεχνικά και αποτελεί κόσμημα στο βιογραφικό της VINCI όσο και του ΑΚΤΩΡΑ. Όσο για εμάς του μη μηχανικούς, μας γεμίζει υπερηφάνεια ακούγοντας και διαβάζοντας από έγκυρους γνώστες και όχι τυχάρπαστους ότι αποτελεί άθλο κατασκευαστικό.

3) Η σύμβαση της γέφυρας όπως όλες, έχουν μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο εκμετάλλευσης. Το ελληνικό κράτος παίρνει ποσοστά επί των διοδίων, παίρνει εταιρικό φόρο και φυσικά ΦΠΑ.
Το απίθανο ελληνικό κράτος αύξησε το ΦΠΑ από 16% που ήταν στα χρόνια υπογραφής στο 23%, το μέρισμα κερδών στο 40% και επέβαλλε έκτατες εισφορές επί των κερδών. Η σύμβαση της γέφυρας δε περιλαμβάνει εγγυημένη κυκλοφορία ούτε προκαθορισμένο ποσοστό απόδοσης της επένδυσης με επιστροφή του έργου πριν τη λήξη.

4) Ο ΑΚΤΩΡΑΣ μεγάλωσε για τα ελληνικά δεδομένα πάντα γιατί είχε τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία, τις ποιο επιτυχημένες συγνωνεύσεις με άλλες τεχνικές εταιρείες, απεριόριστη χρηματοδοτική ροή από τις τράπεζες, πολύ καλή διοίκηση, αμέριστη στήριξη της ελληνικής βιομηχανίας τσιμέντου σιδήρου και πολύ καλό λόμπιγκ. Αυτό του επέτρεψε να έχει μεγάλες οικονομίες κλίμακας, ανταγωνιστικές τιμές και να χτυπάει πολλά έργα ταυτόχρονα αφήνοντας τους αλλους να τον βλέπουν με το μακαρόνι . Τι να κάνουμε τώρα? Ετσι λειτουργούν ο ανταγωνισμός και η ελέυθερη αγορά σε σχέση με ελεγχόμενες σοβιετικές αγορές.

5) Για το αεροδρόμιο των Σπάτων οι καταγγελίες περί οφειλών ΦΠΑ είναι βλακώδεις και αποκυήματα ΚΑΜΜΕΝΩΝ και αριστερίζοντων μπουρδολόγων. Ας κοιτάξει το κράτος να πληρώσει το ΦΠΑ στους εξαγωγείς και να πληρώσει τις οφειλές ύψους 7 δις στην αγορά και μετά να κυνηγάει μάγισσες. Εδώ ακόμα το κράτος χρεώνει σπάοσημο!!!!!! Το αεροδρόμιο των ΣΠΆΤΩΝ έχει προχωρήσει σε μειώσεις τελών. Από την άλλη όμως έχει σημαντική πτώση κίνησης. Σε τελική ανάλυση την ευθύνη γαι τα έσοδα την έχει η ΧΟΧΤΙΦ. Λέτε να είναι τόσο χαζή που να θέλει να μην έχει περσισότερη πελατεία? Δε κάνει κοινωνική πολιτική του τζάμπα με τα χρήματα των μετόχων της. Η οικονομική επιστήμη και η λογική λέει ότι όσο μικρότερος είναι ο χρόνος εκμετάλλευσης τόσο ποιο γρήγορα ο ιδιώτης θα κοιτάξει να αποσβέσει την επένδυση του και να βγάλει το κέρδος του. Οποιος κατάλαβε κατάλαβε.

6) Στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα ο ΤΖΆΜΠΑΣ πέθανε. Στην Ελλάδα ζεί και βασιλεύει με κινηματίες, ανίκανους, άσχετους με τα γνωστά αποτελέσματα προόδου. Τα παρδείγματα του κράτους επιχειρηματία τα βιώσαμε. Είδαμε επίσης ότι από μόνο του το ελληνικό κράτος δε κατάφερε να φτιάξει εδώ και 27 χρόνια το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, εδώ και 5 χρόνια να μην έχει αποφασίσει αν θα κάνει σήραγγα στη Παλιοβούνα, κατασκεύασε την Εγνατία 650 χλμ σε 20 χρόνια και τώρα χαροπαλεύει να φτιάξει μία γέφυρα στη ΤΣΑΚΏΝΑ 10 χρόνια όταν ο κλάδος προς Καλμάτα τελέιωσε από τον ΜΟΡΕΑ. Αυτοί είμαστε και για αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Ο ξένος είναι αποικιοκράτης, οι ιδιωτικοποιήσεις ξεπούλημα, το κέρδος έχει ποινικοποιηθεί. ο επιχειρηματίας κλέφτης. Αυτά κραυγάζουν οι σταλινιστές.
Back to top
View user's profile Send private message
Arxitektonas
Junior Member
Junior Member


Joined: 28 Oct 2009
Posts: 97

PostPosted: Mon Nov 05, 2012 4:05 am    Post subject: Reply with quote

Ναι ρε EAGLE, όλοι είμαστε σταλινιστές, ΚΚΕδες, ΣΥΡΙΖίτες και "Δεν Πληρώνω". Ειδικά όσοι είμαστε του κλάδου, και κανονικά θα είχαμε και έχουμε συμφέρον να χτίζεται όλος ο τόπος για να έχουμε δουλειά και κέρδη, ειδικά εμείς είμαστε οι σταλινιστές και αυτοί που δαιμονοποιούν το κέρδος. Το ίδιο κέρδος που μας ταϊζει. Βγάζει τρομερή λογική, ε; Γιατί γενικά μας αρέσει η ανεργία και το να μη μπορούμε ούτε καν να πληρώσουμε τις εισφορές μας στο ΤΣΜΕΔΕ.

Επειδή δηλαδή ξέρουμε από πρώτο χέρι πόσο για τα μπάζα είναι οι συμβάσεις στην Ελλάδα, πόσο φοβερός διαπραγματευτής είναι το ελληνικό κράτος, και πόση διαφθορά παίζει με τις κατασκευαστικές, είμαστε σταλινιστές. Έπρεπε να βαφτίσουμε δηλαδή αυτό το μόρφωμα συστήματος "ελεύθερη αγορά" από πάνω, για να είμαστε σαν κι εσένα, πεφωτισμένοι.

Άντε τράβα τώρα κούνα το κεφάλι σου και χαμπάριασε λίγο σε ποιούς μιλάς, τι δουλειά κάνουν, τι τους είπες, τι σου είπανε, τι απαντάς, κτλ. Άντε πια βραδιάτικα. Δε με νοιάζει καν αν θα γίνω ban. Είναι ανίατη η περίπτωσή σου, και κάνεις εσκεμμένα hijack το thread. Και το χειρότερο είναι ότι δεν είσαι άσχετος. Είσαι σε διατεταγμένη υπηρεσία.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 261, 262, 263 ... 419, 420, 421  Next
Page 262 of 421

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr