stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Σιδηρόδρομοι - Σιδηροδρομικοί Σταθμοί (2)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next
 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    stadia.gr/forum Forum Index -> Κλειδωμένα threads
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Feb 03, 2009 4:08 am    Post subject: Reply with quote

Pelops wrote:

Nozomi αν και διαφωνώ για το θέμα του Αθήνα-Πάτρα

Φίλε Pelops, μια απλή θεωρητική ερώτηση:
Που διαφωνείς για το Αθήνα-Πάτρα ?
Προσωπικά υπολογίζω (για το γρήγορο μετρικό) χρόνο διαδρομής κοντά στις 2 ώρες.
Ο ΟΣΕ σου υποσχεται μεν 1:45, αλλά ξέρεις πότε ?
Επισήμως το 2015, ανεπισήμως πριν το 2020 ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ να δεις ηλεκτροκίνητο τραίνο στην Πάτρα απ' την Αθήνα.
Αξίζει να κατασκευάζεις μια γραμμή κοντά 20 χρόνια για να δεις μια τόσο μικρή βελτίωση ?
Απ' την άλλη θα μπορούσες να έχεις μετρικό τραίνο (π.χ από Ιαπωνία μεριά) που να υπερβαίνει σε πολυτέλεια και άνεση οτιδήποτε έχει κυκλοφορήσει (και θα κυκλοφορήσει) στις ελληνικές ράγες.
Οι παρενέργειες της νέας κανονικής γραμμής για Πάτρα είναι αυτές που βλέπεις.
Εγώ γκρινιάζω (και θα συνεχίσω να γκρινιάζω), γιατί πιστεύω ότι η διατήρηση του μετρικού ήταν η καλύτερη λύση.
Στα σημεία που υπάρχει πρόβλημα τώρα (κομμάτι Κιάτο-Πάτρα), οι προβλεπόμενες ταχύτητες θα είναι 140-120kmph.
Καταλαβαίνεις ότι ξηλώσαμε ένα ολόκληρο δίκτυο για να αποκτήσουμε ΤΙ ?
Ούτε Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων θα είναι, ούτε σωστός Προαστιακός (εκτός και αν εσύ θέλεις να παίρνεις ταξί για να πηγαίνεις στον Σταθμό...)
Το τελευταίο σαθρό επιχείρημα που επικάλεστηκαν, είναι ότι η Πάτρα είναι "η πύλη της χώρας στο εξωτερικό", λες και η Ηγουμενίτσα είναι πορτάλι ! Rolling Eyes
Όλα αυτά απ' τους μηχανικούς του ΟΣΕ που την δεκαετία του '90 δεν δέχονταν κουβέντα για στρώση μετρικού δικτύου στις περίφημες συνδριάσεις, καθότι η απόφαση ήταν όπως όλα δείχνουν ειλημμένη !
Τεσπά η υπόθεση είναι "χυμένο γάλα".

Οπότε για το παρακάτω.
Pelops wrote:

Γιατί όμως να μη γίνει κάτι πιο απλό και ωραίο, δηλαδή να γίνει η υπόλοιπη γραμμή τηε πελοποννήσου κανονική (και ας μείνει μονή) διατηρώντας την υπάρχουσα χάραξη (με βελτιώσεις) και έτσι να υπάρχει συμβατότητα και με τη γραμμή Πάτρα-Αθήνα αλλά και με την υπόλοιπη ελλάδα και ευρώπη?
Και αν σκεφτούμε πόσα λεφτά χαλάσαμε για δήθεν αναβαθμίσεις της υπάρχουσας μετρικής γραμμής ίσως με ένα καλύτερο και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό να ήταν κάτι εφικτό.
Ίσως είναι η μόνη λογική και συμφέρουσα λύση αυτή τη στιγμή η οποία συνδυάζει το χαμηλότερο δυνατό κόστος και την εξάλειψη των φαινομένων απομόνωσης της υπόλοιπης πελοποννήσου που ανέφερες πριν. Smile

Η άποψή σου παρουσιάζει ενδιαφέρον αλλά έχει δύο σοβαρά μειονεκτήματα:
- Αν πας με κανονική στην Καλαμάτα μέσω Πύργου (όπως σχεδιάζουν), χάνεις τον Προαστιακό της Καλαμάτας και τι κερδίζεις ?
Η σύνδεση δεν μπορεί να είναι γρήγορη, γιατί πάντα θα υστερεί έναντι της απευθείας μέσω Τρίπολης.
Το μόνο που κερδίζεις είναι το ενιαίο εύρος στις μετακινήσεις Καλαμάτας-Πάτρας.
- το να κανονικοποιήσεις το κομμάτι Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, γνωρίζεις τι κόστος θα έχει ?
Επί εποχής Γιαννακού υπολόγιζαν κοντά 2 δις ευρώ !
Χρειάζεσαι κάμποσες κοιλαδογέφυρες και σήραγγες.
Και θα φτιάξεις τι ? Απλή γραμμή για 120 (μπορείς να το επιτύχεις και με το μετρικό) ή ΣΓΥΤ για πόλεις των 20-40 χιλιάδων κατοίκων ?
Έχει γίνει πουθενά αυτό ?
Δυστυχώς Ο Σιδηρόδρομος στην Πελλοπόνησο έχει γίνει σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες φίλε Pelops, και οι κυρίως υπεύθυνοι "νίπτουν τα χείρας τους" μετά τις εγκληματικές αποφάσεις που έλαβαν.
Θα μπορούσαμε να έχουμε ένα ΑΡΙΣΤΟ μετρικό δίκτυο, με ανάπτυξη των τοπικών κλάδων του σε κάθε Νομό, προσεγγίζοντας πρακτικά παντού.
Υπήρξε μοναδική ευκαιρία, γιατί μόνο οι ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Αθηνών Πειραιώς Πελλοπονήσου) είχαν τέτοια υποδομή, καθότι υπήρξαν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Οι αποφάσεις που ελήφθησαν θα συνεχίσουν να μας ταλαιπωρούν για πολλά χρόνια...
Back to top
View user's profile Send private message
Karaiskakis
New Member
New Member


Joined: 02 Feb 2009
Posts: 15

PostPosted: Tue Feb 03, 2009 4:45 pm    Post subject: Reply with quote

Γενικά το ανέκδοτο,πλέον,με τη ΣΠΑΠ έχει καταντήσει αηδία γιατί κάποιοι θέλουν να μην υπάρχει μετρικό δίκτυο στην Ελλάδα,απο τη στιγμή που σε άλλες χώρες(Ελβετία,Ιαπωνία κ.τ.λ.)έχουν Μετρική γραμμή υψηλών ταχυτήτων.Είδη έχουν ανακατεσκευάσει μια Δ/Η Alco A-9101 και είναι καταπληκτική!!Αν το κάνουν αυτό με τα GMN(Ganz Mavag Narrow) τις 3δυμες αυτοκινιτάμαξες θα ''πιάσει''...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Tue Feb 03, 2009 7:46 pm    Post subject: Reply with quote

Για να υπολογίζεις με το γρήγορο μετρικό 2 ώρες για Πάτρα σημαίνει ότι θα μίλαγες για μια καινούργια χάραξη ή εκτεταμένη αλλαγή της παρούσας. Οπότε δεν γλιτώνεις και πολλά από τα τεχνικά(τούνελ,γέφυρες) που γίνονται τώρα. Οπότε πιθανών να μίλαγες και για διπλασιασμό της γραμμής, Η/Κ, τηλεδιοίκηση κτλ. Επίσης για να έχουμε ταχύτητες 120-140km/h δεν νοείται το σύχρονο μετρικό τρένο να περνάει μέσα από τους οικισμούς όπως περνάει τώρα(όποτε μπαίνει σε πόλη τωρα το τρένο πάει με 50. Με 50 δεν φτάνεις με τιποτα Πάτρα σε 2 ώρες). Οπότε τέρμα τα πασάγια και ξεκινάνε οι υπόγειες διαβάσεις, τα εκετεταμένα τεχνικά που φέρνουν τις αντιδράσεις από κάθε χαζοδήμαρχο για να φύγει η γραμμή μέσα σπό την πόλη τους. Οπότε βγάζεις και τη γραμμή μέσα από τις πόλεις.

Δεν νομίζω να έχουν πρόβλημα οι δήμαρχοι που μας τα πρήζουν επειδή η νέα γραμμή είναι κανονική και όχι μετρική. Δεν θέλουν το τρένο γενικά για να μην χασουν καμιά λωρίδα δρόμου...

Η μόνη διαφορά μεταξύ του σύχρονου μετρικού που ήθελες και της κανονικής που κατασκευάζεται είναι το εύρος.

Συμπερασματικά και για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις το σκάνδαλο δεν είναι ότι για να κερδίσουμε 15 λεπτά σπαταλάμε δισεκατομμύρια ευρώ και φτιάχνουμε ένα τσιμεντένιο έκτρωμα που περνά εκτός πόλεων.
Μπορείς να θεωρείς ότι με το να στρωθούν κανονικοί στρωτήρες καταδικάζεις το υπόλοιπο δίκτυο σε μαρασμό και σε αυτό συμφωνώ εν μέρει, αλλά και το πραγματικά σύχρονο μετρικό, όπως τις Ιαπωνίας, τα ίδια λεφτά θα σου κόστιζε πάνω κάτω. Γιατί το μετρικό της Ιαπωνίας που είδα εγώ είναι ένα σύχρονο τρένο που κινείται σε υπερσύγχρονες γραμμές με τούνελ και γέφυρες και όχι νωχελικά ανάμεσα στις ελιές, στα σπίτια και τους εκατοντάδες επαρχιακούς δρόμους που δεν ξέρεις πότε θα πεταχτεί τρακτέρ.

Προσωπικά πιστεύω ότι το υπόλοιπο μετρικό της Πελοππονήσου μπορεί και πρέπει να αναγεννηθεί καθώς έχει πολλά να προσφέρει. Και ούτε που θέλω να ακούω για κανονικοποίηση πέραν Πάτρας, αλλά μέχρι εκεί καλώς γίνεται (εννοώ τα έργα,η αλλαγή χάραξης τα νέα χαρακτηριστικκαι δεν στέκομαι τόσο στο εύρος δεν με ενδιαφέρει). Το υπάρχον μετρικό μια χαρά καλύπτει τις ανάγκες για τρένο σε Ναύπλιο, Άργος, Τρίπολη, Καλαμάτα,Πύργο. Μπορεί αν ακολουθηθεί το παράδειγμα του Προαστιακού Καλαμάτας να γίνουν θαύματα, κατα προτίμηση από ιδιώτη operator(το 2011 πλησιάζει). Επίσης φαντάζομαι στην παλιά μετρική από Κορινθο-Πάτρα τη λειτουργία ενός tram-train για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων. Γιατί κακά τα ψέματα το παλιό μετρικό πιο πολύ θυμίζει tram ή ελαφρύ μετρό παρά σύγχρονο σιδηρόδρομο από πλευρά υποδομών
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Feb 03, 2009 8:29 pm    Post subject: Reply with quote

Το βασικό είναι ότι καταδικάζεις το μετρικό σε μαρασμό.
ΔΕΝ ΘΕΩΡΩ ότι μπορούσες να έχεις Προαστιακό (και γενικά σύγχρονο τραίνο για Πάτρα) απλά ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΣ την ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ μετρική χάραξη, όπως λένε κάποιοι.

ΑΛΛΑ:
Θα Μπορούσες να έχεις δύο διαδρόμους.
Έναν γρήγορο για τα εξπρές που πάνε Πάτρα, και τον υπάρχοντα για Προαστιακά-Τοπικά.
Αυτό που προτείνεις εσύ (και όχι μόνο) για tram-train, είναι ουσιαστικά παρόμοιο.
Απλά τώρα θα δημιουργούνται προβλήματα διαλειτουργικότητας, γιατί θα είναι διαφορετικού εύρους.
Μάλιστα είναι ΕΙΡΩΝΙΚΟ, το ότι θα αναγκαστούν (έστω και έτσι) να εκσυγχρονίσουν το μετρικό, που ας μην ξεχνάμε οι ΣΕΚατζήδες μηχανικοί του ΟΣΕ ονομάζαν χλευαστικά "τραινάκι του λούνα πάρκ" (και άλλα παρόμοια)...

Το θέμα δεν είναι λοιπόν τόσο το οικονομικό (γιατί σε μεγάλο βαθμό τα ίδια τεχνικά θα χρειαζόσουν), αλλά όσο τα λειτουργικά χαρακτηριστικά που θα ήταν πολύ καλύτερα της παρούσας επιλογής καθότι:
- Θα είχες Τοπικά-Προαστιακά που θα διείσδυαν στο κέντρο των οικισμών (δείτε που είναι τώρα οι ΣΠΑΠ-ικοί Σταθμοί).
- Αξιοπρεπέσταστοι χρόνοι διαδρομής στο υπεραστικό κομμάτι Αθήνα-Πάτρα, τέτιοιους που μπορεί να επιτύχει μια μετρική EMU που κινείται με 160.

Το σκάνδαλο έγκειται όχι τόσο στο κόστος (και μια βαριά μετρική επιδομή δεν θα διέφερε πολύ) , αλλά στο ΕΛΑΧΙΣΤΟ έως ΜΗΔΕΝΙΚΟ όφελος που θα μας αποφέρει το κατασκευαζόμενο κανονικό.
Απ' την άλλη, το τίμημα είναι πολύ βαρύ (καταδίκη του υπόλοιπου μετρικού δικτύου σε μαρασμό).

Επαβαλαμβάνω, το θέμα δεν είναι συναισθηματικό (να απολαμβάναμε τα τοπία της ΣΠΑΠ και άλλα τέτοια).
ΟΥΔΕΙΣ δεν διαμαρτυρήθηκε π.χ για την αλλαγή εύρους στην Θεσσαλία (Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα), κάτι αυτονόητο.
Εδώ μιλάμε με καθαρά τεχνοοικονομικούς όρους.
Και ας μην ξεχνάμε: Η Πελλοπόνησος είναι νησί, οπότε κανείς δεν μας ανάγκαζε να έχουμε το ίδιο εύρος με το υπόλοιπο δίκτυο (εκτός την βλακεία και τα συμεφέροντα κάποιων).
Αν η Ε.Ε δεν χρηματοδοτούσε (αν και το έχει κάνει για δίκτυα διαφορετικού πλάτους απ' το κανονικού), μπορούσαμε να το κατασκευάσουμε με δικά μας κονδύλια.
Back to top
View user's profile Send private message
mike
Full Member
Full Member


Joined: 06 Oct 2006
Posts: 294
Location: Αθήνα

PostPosted: Tue Feb 03, 2009 9:02 pm    Post subject: Reply with quote

ariskop wrote:
Για να υπολογίζεις με το γρήγορο μετρικό 2 ώρες για Πάτρα σημαίνει ότι θα μίλαγες για μια καινούργια χάραξη ή εκτεταμένη αλλαγή της παρούσας. Οπότε δεν γλιτώνεις και πολλά από τα τεχνικά(τούνελ,γέφυρες) που γίνονται τώρα. Οπότε πιθανών να μίλαγες και για διπλασιασμό της γραμμής, Η/Κ, τηλεδιοίκηση κτλ. Επίσης για να έχουμε ταχύτητες 120-140km/h δεν νοείται το σύχρονο μετρικό τρένο να περνάει μέσα από τους οικισμούς όπως περνάει τώρα(όποτε μπαίνει σε πόλη τωρα το τρένο πάει με 50. Με 50 δεν φτάνεις με τιποτα Πάτρα σε 2 ώρες). Οπότε τέρμα τα πασάγια και ξεκινάνε οι υπόγειες διαβάσεις, τα εκετεταμένα τεχνικά που φέρνουν τις αντιδράσεις από κάθε χαζοδήμαρχο για να φύγει η γραμμή μέσα σπό την πόλη τους. Οπότε βγάζεις και τη γραμμή μέσα από τις πόλεις.

Δεν νομίζω να έχουν πρόβλημα οι δήμαρχοι που μας τα πρήζουν επειδή η νέα γραμμή είναι κανονική και όχι μετρική. Δεν θέλουν το τρένο γενικά για να μην χασουν καμιά λωρίδα δρόμου...

Η μόνη διαφορά μεταξύ του σύχρονου μετρικού που ήθελες και της κανονικής που κατασκευάζεται είναι το εύρος.

Συμπερασματικά και για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις το σκάνδαλο δεν είναι ότι για να κερδίσουμε 15 λεπτά σπαταλάμε δισεκατομμύρια ευρώ και φτιάχνουμε ένα τσιμεντένιο έκτρωμα που περνά εκτός πόλεων.
Μπορείς να θεωρείς ότι με το να στρωθούν κανονικοί στρωτήρες καταδικάζεις το υπόλοιπο δίκτυο σε μαρασμό και σε αυτό συμφωνώ εν μέρει, αλλά και το πραγματικά σύχρονο μετρικό, όπως τις Ιαπωνίας, τα ίδια λεφτά θα σου κόστιζε πάνω κάτω. Γιατί το μετρικό της Ιαπωνίας που είδα εγώ είναι ένα σύχρονο τρένο που κινείται σε υπερσύγχρονες γραμμές με τούνελ και γέφυρες και όχι νωχελικά ανάμεσα στις ελιές, στα σπίτια και τους εκατοντάδες επαρχιακούς δρόμους που δεν ξέρεις πότε θα πεταχτεί τρακτέρ.


Πολύ σωστά όλα αυτά. Ακριβώς έτσι είναι αν θέλεις να φτάσεις με μετρικό στην Πάτρα σε 2 ώρες.
Η απόφαση για κανονική μέχρι Πάτρα έχει ληφθεί, έχουν αγοραστεί και τα υλικά, μην το συζητάμε άλλο, κουράζει.

Το θέμα είναι πως θα προχωρήσει γρήγορα. Και φυσικά ο διάδρομος δεν δικαιολογεί διατήρηση και παράλληλη λειτουργία 2 γραμμών, πλην ίσως στην περιοχή Κορίνθου, το άλλο ξεχάστε το, γιατί επι πολλά χλμ η νέα "πατάει" την παλιά και τα κολπάκια τυπου Κακιάς Σκάλας (μεικτή γραμμή με σηματοδότηση) κοστίζουν πάρα μα πάρα πολύ
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Tue Feb 03, 2009 10:25 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Το θέμα είναι πως θα προχωρήσει γρήγορα.

αυτο έιναι το θεμα !είναι αχρηστο να αναμασαμε ."αν δεν γινοταν η κανονικη" κλπ...πισω δεν παμε τωρα....το θεμα είναι να φτασει γρηγορα στην Πατρα ,πορολο τον πολεμο του κτελ και των συμφεροντων...
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Wed Feb 04, 2009 2:04 am    Post subject: Reply with quote

Nozomi συμφωνώ μαζί σου για τη διαλειτουργικότητα και ότι θα έπρεπε να εξεταστεί ίσως πιο διεξοδικά η απόφαση για διατήρηση του μετρικού εύρους.
Χαίρομαι που συμφωνείς ότι το σκάνδαλο δεν είναι τα χρήματα που έτσι και αλλιώς θα έπρεπε να δαπανηθούν. Προσωπικά συμφωνώ με τη λύση της κανονικής νέας EXPRESS γραμμής αλλά δεν μου αρέσει και ο τρόπος που ακούγεται ότι πάρθηκε η απόφαση αυτή σχεδόν πραξικοματικά πριν κάποια χρόνια χωρίς να ακουστεί ο αντίλογος.

Εμένα (όπως και τον χρήστη της γραμμής όταν τελειώσει) ουδόλως με ενδιαφέρει σε τι εύρος θα κινούνται τα τρένα για Πάτρα, απλώς θέλω να κινούνται γρήγορα,ασφαλή και με τις απαραίτητες ανέσεις. Το πιο πιθανό είναι ο απλός χρήστης να μην ξέρει καν ότι το δίκτυο της Πελοππονήσου έχει αλλο εύρος γραμμής από την υπόλοιπη Ελλάδα!!

Ίσως τελικά να βγεί και σε καλό της μετρικής αυτό καθώς μπορεί να γίνει ένα μικρό μεν αλλά λειτουργικότατο δίκτυο με έμφαση στις επιβατικές μεταφορές με κέντρο την Καλαμάτα μακριά από την γραφειοκρατία και τα ρουσφέτια της κεντρικής διοίκησης. Νομίζω ότι σε Καλαμάτα και Πάτρα μπορεί να υπάρξουν οι προυποθέσεις για να γίνει ολοκληρωμένο επισκευαστικό κέντρο για να κοπεί τελείως η σχέση με το Ρέντη.

Τέλος για τον παράλληλο διάδρομο της μετρικής από Κόρινθο έως Πάτρα νομίζω ότι είναι συμβατική υποχρέωση του εργολάβου η διατήρηση του μετρικού διαδρόμου μέχρι το τέλος των κατασκευών, οπότε τουλάχιστον στην περιοχή της Κορινθίας η γραμμή θα υπάρχει. Σε αυτά τα σημεία οι γραμμές δεν συναντιούνται και τόσο συχνά. Τώρα όσο πλησιάζει Πάτρα τα πράγματα δυσκολεύουν καθώς η μία γραμμή πέφτει πάνω στη άλλη όλο και συχνότερα.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Feb 04, 2009 2:26 am    Post subject: Reply with quote

Mike, έχεις δίκιο ότι μπορεί να έχει κουράσει το θέμα, αλλά αυτό σίγουρα ισχύει εσένα που το κατέχεις (και ας έχεις διαφορετική άποψη-απολύτως σεβαστή).
Απ' την άλλη υπάρχει πολύς κόσμος (που όπως πολύ σωστά λέει ο ariskop) ΑΓΝΟΟΥΝ παντελώς τι πλάτος γραμμής έχει η Πελλοπόνησος ...
Ε, θεωρώ καθήκον μου και χρέος να τα πω-γράψω, καθότι by the way γνωρίζω κάποια πράγματα εκ των έσω (και πολύ έσω μάλιστα-μου τα έχουν πει συμμετέχοντες στις συνεδριάσεις), για να τα μάθουν και άλλοι.
Μπορώ να σου πω λοιπόν ότι όποιος τα μαθαίνει, συνήθως τα συμμερίζεται, και κατανοεί ότι "μίλησαν" τα κάθε λογής συμφέροντα, παρά σαφή τεχνοοικονομικά κριτήρια.
Έφτασαν δε στο σημείο να λένε ότι υπάρχει προοπτική δρομολόγησης βαγονιών για Ιταλία, αν είναι δυνατόν (αγνοούσαν στα μέσα του '90 ότι κάποτε θα λήξει η κρίση στα βόρεια σύνορα της χώρας ?) ... Shocked

Στο διά ταύτα
Το μετρικό δίκτυο πρέπει να διατηρηθεί πέριξ της Καλαμάτας, και η κανονική να πάει ΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥΜ μέχρι Πύργο.
Επέκταση της κανονικής στην Καλαμάτα, μόνο όταν βρεθούν τα κονδύλια για την απευθείας σύνδεση μέσω Τρίπολης (ώστε να επιτευχθεί ικανοποιητικός χρόνος διαδρομός).
Όσον αφορά την υπάρχουσα κατάσταση με τις μετεπιβιβάσεις, αν οργανωθεί καλά δεν πιστεύω να είναι τόσο δραματικά τα πράγματα.
Και σε άλλες χώρες στον κόσμο υπάρχουν μετεπιβιβάσεις.
Το πρόβλημα είναι η ΟΡΓΑΝΩΣΗ (κοινή αποβάθρα, πυκνό πλέγμα δρομολογίων ώστε να αποφεύγεται η "σαρδελοποίηση" κτλ).
Back to top
View user's profile Send private message
damianos
Full Member
Full Member


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 222
Location: Thessaloniki

PostPosted: Wed Feb 04, 2009 12:51 pm    Post subject: Reply with quote

Nozomi wrote:
Και σε άλλες χώρες στον κόσμο υπάρχουν μετεπιβιβάσεις.Το πρόβλημα είναι η ΟΡΓΑΝΩΣΗ (κοινή αποβάθρα, πυκνό πλέγμα δρομολογίων ώστε να αποφεύγεται η "σαρδελοποίηση" κτλ)

Ακριβώς φίλε μου Nozomi. Ακόμα και στην Ελβετία, η σύνδεση μεγάλων τουριστικών θερέτρων όπως το Davoche, το St. Moritz και το Zermatt με τη Ζυρίχη, γίνεται πολλές φορές με μετεπιβίβαση.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Feb 10, 2009 1:42 pm    Post subject: Reply with quote

Για πάρτε τους Τούρκους να "χαρείτε" λίγο:
Δοκιμές των νέων συρμών (της CAF).

http://www.youtube.com/watch?v=-RebGvzsPek&eurl=

Επειδή δεν είμαστε χθεσινοί στον χώρο, να θυμήσουμε ότι το 1999 είχε μεταβεί υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία του ΟΣΕ με τραίνο Intercity (AEG) στην Κωνσταντινούπολη (στα πλαίσια του γνωστού ντελίριου Ελληνοτουρκικής φιλίας που μας είχε καταλάβει τότε), και οι Τούρκοι έφαγαν "ήττα" απ' το αποστράπτον AEG μας !

Κοντά 10 χρόνια μετά που βρισκόμαστε ?

- Οι Τούρκοι πάνε για 250άρια services στην γραμμή Άγκυρα-Εσκισεχίρ, ενώ εμείς ακόμα να τελειώσουμε την διπλή γραμμή στον βασικό μας άξονα.
- Πάνε για δρομολόγια στα 250, όταν εμείς έχουμε κολλήσει στα 160, και οποιαδήποτε συζήτηση για 200 κολλάει στην ευθυνοφοβία των ΟΣΕτζήδων (την μια ακούμε για περίφραξη γραμμής, την άλλη συμβαίνουν ατύχηματα λόγω ηλίθιων λαθών κτλ.)

Εμείς ?

- Ο ΟΣΕ αδυνατεί να συντηρήσει επαρκώς τα τραίνα του.
Έτσι έχουμε να μένουν από τροχούς οι Adtranz, να έχουν παραδώσει πνεύμα τα AEG (που ακόμα δεν βλέπουν γενική) και άλλα ...
- Επιτρέπεται στους εργαζόμενους να συνδιοικούν ουσιαστικά τον ΟΣΕ, εξασφαλίζοντας υπέρογκους μισθούς που δεν έχουν καμμιά σχέση με την παραγωγικότητά τους.
- Προτάσεις που γίνονται για την μείωση του κόστους πέφτουν στο κενό, εξαιτίας αντιδράσεων των εργαζομένων οι οποίοι αρνούνται να δεχθούν ότι θέσεις που τώρα προβλέπει ο ΓΚΚ, απλούστατα δεν θα υπήρχαν σε έναν σοβαρό Operator ...

Ελπίζω αυτά τα ολίγα να αρκούν να καταδείξουν την κατάντια των Σιδηρόδρομων στην χώρα μας, και το πόσο πιθανό είναι να μας ξεπεράσουν χώρες που κάποτε έτρωγαν την σκόνη μας !

Υ.Γ
Έχω μια απορία:
Αυτοί δεν έχουν ΕΡΓΟΣΕ να τους "εκσυγχρονίσει" το δίκτυό τους?
Κρίμα !
Θα μπορούσαμε να τους στείλουμε τα δικά μας σαϊνια να τους μεταδώσουν την τεχνογνωσία του πως τελειώνω ένα τούνελ 9 χιλιομέτρων σε 20 χρόνια, το πως λειτουργώ Η/Κ σε επίσης 20 χρόνια, όπως επίσης στο πως χρειάζομαι 10+ χρόνια για να λειτουργήσει η Σηματοδότηση ... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Wed Feb 11, 2009 7:10 pm    Post subject: Reply with quote

Στο Δερβενι κορινθιας η γραμμη θα μπει παραλληλα με την εθνικη,εκει που είναι οι τοιχοι οι μεγαλοι απο τσιμεντο?γιατι διαβασα αυτο...

Quote:
Τίτλος: Απ: ΕΔΩ ΔΕΡΒΕΝΙ : Ειδήσεις από τη Δυτική Κορινθία
Αποστολή από: bil στις Φεβρουάριος 23, 2008, 09:27:15 πμ
--------------------------------------------------------------------------------

Διακοπή κυκλοφορίας λογω εργασιών στην Ε.Ο. Δερβενίου – Ροζενών

Από την Αστυνομική Διεύθυνση ανακοινώθηκε η προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας και της στάθμευσης κάθε σχήματος, από τις 19 Φεβρουαρίου έως της 1 Μαρτίου, στην επαρχιακή οδό Δερβενίου – Ροζενών, στην Πετάλου, από την συμβολή της με την Παλαιά Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών, έως τα Ροζενά.
Οι λόγοι της διακοπής οφείλονται στην κατασκευή σιδηροδρομικής γέφυρας, στο πλαίσιο της κατασκευής νέας διπλής γραμμής στο τμήμα Κιάτου – Ροδοδάφνης. Η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται, κατά το προαναφερόμενο χρ
ονικό διάστημα, από τον κόμβο του Δερβενίου


μιλαει για αρκετη αποσταση προς το βουνο και σιγουρα όχι στους τοιχους...
ακουω πληροφοριες απο όποιον ξερει. κατι....
Back to top
View user's profile Send private message
mike
Full Member
Full Member


Joined: 06 Oct 2006
Posts: 294
Location: Αθήνα

PostPosted: Wed Feb 11, 2009 8:03 pm    Post subject: Reply with quote

Νομίζω ότι πρόκειται για μια τοπική οδό που αρχίζει από την παραλία (ΠΕΟ), διασταυρώνεται ανισόπεδα με την μετρική γραμμή (περνάει κάτω από τη ΣΓ) και μετά περνάει και κάτω από τη ΝΕΟ λίγο μετά τον ΑΚ Δερβενίου. Προφανώς θα κατασκευαστεί γέφυρα για τη νέα γραμμή πάνω από την οδό αυτή και αφού υπάρχει κοντινή εναλλακτική διαδρομή την κλείνουν τελείως για να καλουπώσουν κλπ. Η νέα γραμμή μετά το Δερβένι και μέχρι την Ακράτα κινείται πάνω ή πολύ κοντά στην υφιστάμενη σχεδόν δίπλα στη ΝΕΟ και προς τη θάλασσα.

Γενικά στη ΝΣΓ Κιάτο - Ροδοδάφνη τα έργα προχωράνε καλά σε αρκετά τμήματα (π.χ. η σήραγγα Αιγίου οσονούπω ξετρυπάει), αλλά σε άλλα έχουν βαλτώσει, π.χ. πριν το νέο ΣΣ Ξυλόκαστρου (πολύ στενή γειτνίαση με Ολυμπία Οδό), εντός της Αιγείρας (λόγω στενότητας χώρου) και φυσικά στο τμήμα Διακοπτό - Αίγιο που οι σπεκουλαδόροι πολιτικοί και πολιτευτές της περιοχής έχουν κυριολεκτικά χαντακώσει με τις υποσχέσεις τους.
Back to top
View user's profile Send private message
damianos
Full Member
Full Member


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 222
Location: Thessaloniki

PostPosted: Thu Feb 12, 2009 1:04 pm    Post subject: Reply with quote

Update στα "Έργα και ημέρες" του ΟΣΕ!!
Λαμαρίνες αντί για έργο στο σιδηροδρομικό σταθμό
http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=33735
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Thu Feb 12, 2009 2:27 pm    Post subject: Reply with quote

Τι περιμένατε όταν ο Όμιλος ΟΖΕ έχει βαρέσει διάλυση σε όλα τα επίπεδα ?
Για να δωθούν τα χρήματα που χρωστάνε στον εργολάβο, και να συνεχίσει αυτός τις εργασίες πρέπει να συγκληθεί το Δ.Σ ! Έχουν ?
Back to top
View user's profile Send private message
chr.04
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004
Posts: 1566
Location: Thessaloniki

PostPosted: Thu Feb 12, 2009 9:20 pm    Post subject: Reply with quote

Μπαίνοντας στον σταθμό του ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη, στα αριστερά η πτέρυγα που υπήρχε ανακατασκευάζεται, μετατρέπεται σε μίνι εμπορικό κέντρο με καταστήματα και Goodys.
Back to top
View user's profile Send private message
mike
Full Member
Full Member


Joined: 06 Oct 2006
Posts: 294
Location: Αθήνα

PostPosted: Fri Feb 13, 2009 7:27 pm    Post subject: Reply with quote

Oι σταθμοί πρέπει να είναι ζωντανοί όλο το 24ωρο για να μην καταντούν περιθωριακοί χώροι. Κάπως όπως τα μεγάλα αεροδρόμια (Ελ.Βελ) με μίνι μάρκετ, καφέ, φαγάδικα, ψιλικά, περιοδικά, φαρμακείο. Δυστυχώς αυτό δεν αρέσει σε κάποιους επαγγελματίες και ιδιοκτήτες ακινήτων των γύρω περιοχών. Θα δείτε τι έχει να γίνει στον ΣΣ Αθήνας με τα μαγαζιά στη νέα κάτω διάβαση πεζών (Ο ΟΣΕ μας κλέβει το ψωμί μας και άλλα ωραία...)

Παρεμπιπτόντως α) υπάρχει πρόβλημα με τον εργολάβο ανακαίνισης του ΣΣ Θεσ/νίκης (διάβαση με κυλιόμενες και ασανσέρ)
β) στον ΣΣ Αθήνας ξυρίστηκαν τα βόρεια άκρα δυο νομίζω αποβαθρών. Έτσι στριμώχτηκε η γραμμολογία (=διάταξη των γραμμών) και μπορεί να ολοκληρωθεί ο ΣΣ και να λειτουργεί με σηματοδότηση χωρίς να επηρεαστεί από τα όποια έργα υπογειοποίησης βορείως αυτού. Στο νότιο άκρο "σιδερώνεται" η πλάκα της νέας οδικής διάβασης και έτσι σύντομα θα επανέλθει η οδική κυκλοφορία στη θέση της μαζί με τις καρδιές των ανησυχούντων για την (οδική) βολή τους κατοίκων του Κολωνού.
Back to top
View user's profile Send private message
Pelops
Junior Member
Junior Member


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 199

PostPosted: Mon Feb 16, 2009 2:45 pm    Post subject: Reply with quote

Nozomi wrote:
Pelops wrote:

Nozomi αν και διαφωνώ για το θέμα του Αθήνα-Πάτρα

Φίλε Pelops, μια απλή θεωρητική ερώτηση:
Που διαφωνείς για το Αθήνα-Πάτρα ?
Προσωπικά υπολογίζω (για το γρήγορο μετρικό) χρόνο διαδρομής κοντά στις 2 ώρες.
Ο ΟΣΕ σου υποσχεται μεν 1:45, αλλά ξέρεις πότε ?
Επισήμως το 2015, ανεπισήμως πριν το 2020 ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ να δεις ηλεκτροκίνητο τραίνο στην Πάτρα απ' την Αθήνα.
Αξίζει να κατασκευάζεις μια γραμμή κοντά 20 χρόνια για να δεις μια τόσο μικρή βελτίωση ?


Φίλε Νοζόμι όντως το σενάριο είναι από ότι φαίνεται όπως το λες...δυστυχώς...
Τεράστιες καθυστερήσεις με αμφίβολο αποτέλεσμα. Δε διαφωνώ σε αυτό.
Είναι τόσο κακό να έχεις όνειρο να γίνει και η πελοπόννησος λίγο ευρώπη;
Εϊναι τόσο κακό η περιοχή που ελευθερώθηκε πρώτη από τους τούρκους (και άρα θεωρητικά θα έπρεπε να έχει καλύτερες υποδομές) να ελπίζει ότι θα δει κάτι σύγχρονο και όχι παλιατζούρες;
Η ανεπάρκεια του κρατους και του ΟΣΕ να κάνουν ένα έργο σωστά δεν αναιρεί το γεγονός (αυτό δηλαδή που είναι λογικό) ότι με ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΙΑ χάραξη και σύγχρονα έργα ηλεκτροκίνησης κτλπ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ η μείωση στο χρόνο διαδρομής να είναι τεράστια και επιπλέον τεράστια να είναι και η αναβαθμιση στην ποιότητα του ταξιδιού (συρμοί,θόρυβος,ασφάλεια κτλπ).


Quote:
Απ' την άλλη θα μπορούσες να έχεις μετρικό τραίνο (π.χ από Ιαπωνία μεριά) που να υπερβαίνει σε πολυτέλεια και άνεση οτιδήποτε έχει κυκλοφορήσει (και θα κυκλοφορήσει) στις ελληνικές ράγες.


Σε ποια χάραξη? Στην υπάρχουσα;; Μου φαίνεται απίστευτο ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο με την άθλια χάραξη που υπάρχει και η οποία διασταυρώνεται άπειρες φορές με διάφορους δρόμους.
Επιπλέον θα χρειαζόταν ούτως η άλλως η γραμμή να γίνει διπλή (αδιανόητο στη σημερινή εποχή να μιλάμε για καταστάσεις σταμάτα να περάσω)

Quote:

Οι παρενέργειες της νέας κανονικής γραμμής για Πάτρα είναι αυτές που βλέπεις.
Εγώ γκρινιάζω (και θα συνεχίσω να γκρινιάζω), γιατί πιστεύω ότι η διατήρηση του μετρικού ήταν η καλύτερη λύση.
Στα σημεία που υπάρχει πρόβλημα τώρα (κομμάτι Κιάτο-Πάτρα), οι προβλεπόμενες ταχύτητες θα είναι 140-120kmph.
Καταλαβαίνεις ότι ξηλώσαμε ένα ολόκληρο δίκτυο για να αποκτήσουμε ΤΙ ?
Ούτε Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων θα είναι, ούτε σωστός Προαστιακός (εκτός και αν εσύ θέλεις να παίρνεις ταξί για να πηγαίνεις στον Σταθμό...)


Σε αυτό δε φταίει αυτή καθεαυτή η ιδέα της νέας γραμμής αλλά οι κακές μελέτες και γενικά η κακή υλοποίηση της ιδέας.
Το γιατί οι ταχύτητες θα πέφτουν στα 100 και 120 χιλιόμετρα δε μπορώ να το εξηγήσω όταν έχεις μία ολοκαινουρια διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή...
Προφανώς εδώ κάποιος πρέπει να δόσει εξηγήσεις για αυτή την πατάτα.
Η γραμμή πρέπει να είναι υψηλών ταχυτήτων , δεν υπάρχει συζήτηση σε αυτό. Ο κοσμάκης αυτό που ζητάει είναι μείωση του χρόνου, δεν παλεύεται άλλο αυτή η κατάσταση με το 3,30 ώρες του σημερινού τρένου για Αθήνα και από την άλλη το μονοπώλειο του ΚΤΕΛ.

Η ανεπάρκεια των αστικών συγκοινωνιών είναι άλλο θέμα.
Αλλά ούτως η άλλως με εξαιρεση το Αίγιο, την Κόρινθο και τα Μέγαρα οι άλλες περιοχές ενδιάμεσα δεν θεωρούνται αρκετά μεγάλες πληθυσμιακά ώστε να απαιτείται να έχουν σταθμούς πολύ κοντά στους οικισμούς.
Για τα λεωφορεία τα έχουμε ξαναπεί πολλές φορές, στο σταθμό κορίνθου έχουν ένα δρομολόγιο αστικού την ώρα, όντως δεν εξυπηρετεί, δε φταίει το τρένο για αυτό.
Τα χάλια των αστικών συγκοινωνιών της επαρχίας είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο..

Quote:

Το τελευταίο σαθρό επιχείρημα που επικάλεστηκαν, είναι ότι η Πάτρα είναι "η πύλη της χώρας στο εξωτερικό", λες και η Ηγουμενίτσα είναι πορτάλι ! Rolling Eyes


Έτσι είναι. Η Ηγουμενίτσα είναι μια όμορφη μικρή πόλη και εξυπηρετεί όλους όσους ταξιδεύουν για μακεδονία θράκη και τουρκία (το καλοκαίρι το 90% είναι τούρκοι μετανάστες που γυρίζουν στην πατρίδα τους).
Δε μπορεί να γίνει σύγκριση με την Πάτρα η οποία εκτός του ότι είναι η τρίτη πόλη της χώρας είναι και η κύρια πύλη για τους εκατοντάδες χλιάδες τουρίστες που έρχονται από ιταλία με τα αυτοκίνητά τους.
Τε μεγέθη είναι πολύ διαφορετικά.
Μόνο και μόνο από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα (24,000 στο πανεπιστήμιο και καμια 15,000 χιλιάδες στο ΤΕΙ) υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός από ανθρώπους που ταξιδεύουν πολύ συχνά για Αθήνα (μπορεί εύξολα να το επιβεβαιώσει ο καθένας από την κίνηση του ΚΤΕΛ για Πάτρα-Αθήνα).
Και αν σκεφτούμε πόσο έχει υποφέρει ο κοσμάκης τόσες δεκαετίες από τις τραγικές υποδομές στους δρόμους είναι επιτακτική ανάγκη η γραμμή αθήνα-πάτρα να προχωρήσει γρήγορα και αν γίνεται να ξανακοιτάξουν το θέμα της ταχύτητας. ΠΡΕΠΕΙ να μειωθεί και άλλο ο χρόνος.


Quote:

Η άποψή σου παρουσιάζει ενδιαφέρον αλλά έχει δύο σοβαρά μειονεκτήματα:
- Αν πας με κανονική στην Καλαμάτα μέσω Πύργου (όπως σχεδιάζουν), χάνεις τον Προαστιακό της Καλαμάτας και τι κερδίζεις ?
Η σύνδεση δεν μπορεί να είναι γρήγορη, γιατί πάντα θα υστερεί έναντι της απευθείας μέσω Τρίπολης.
Το μόνο που κερδίζεις είναι το ενιαίο εύρος στις μετακινήσεις Καλαμάτας-Πάτρας.


Σωστά το λες κερδίζεις ενιαίο εύρος στη μετακίνηση μέχρι την κόρινθο, και επειδή σε μεγάλο μέρος η διαδρομή δεν περνάει από βουνά μπορεί να γίνει με μια κανονική γραμμή μεγάλη βελτίωση στην ταχύτητα (με βελτιώσεις στην χάραξη) και με καλύτερους συρμούς.

Quote:
- το να κανονικοποιήσεις το κομμάτι Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, γνωρίζεις τι κόστος θα έχει ?
Επί εποχής Γιαννακού υπολόγιζαν κοντά 2 δις ευρώ !
Χρειάζεσαι κάμποσες κοιλαδογέφυρες και σήραγγες.
Και θα φτιάξεις τι ? Απλή γραμμή για 120 (μπορείς να το επιτύχεις και με το μετρικό) ή ΣΓΥΤ για πόλεις των 20-40 χιλιάδων κατοίκων ?
Έχει γίνει πουθενά αυτό ?


σωστό και αυτό εν μέρη. ναι να φτιάξεις γραμμή για 120 αλλά που δεν θα διασταυρώνεται με δρόμους, θα δέχεται καλύτερους συρμούς κτλπ
Επίσης να γίνουν νέοι σταθμοί, ηλεκτροκίνηση κτλπ
και τέλος εξασφαλίζεται επιτέλους ένα ενιαίο εύρος για όλη την ελλάδα.
Θα μπορείς να πας και από καλαμάτα θεσσαλονίκη.


Quote:
Δυστυχώς Ο Σιδηρόδρομος στην Πελλοπόνησο έχει γίνει σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες φίλε Pelops,


Το μόνο σίγουρο... Smile

Quote:
και οι κυρίως υπεύθυνοι "νίπτουν τα χείρας τους" μετά τις εγκληματικές αποφάσεις που έλαβαν.
Θα μπορούσαμε να έχουμε ένα ΑΡΙΣΤΟ μετρικό δίκτυο, με ανάπτυξη των τοπικών κλάδων του σε κάθε Νομό, προσεγγίζοντας πρακτικά παντού.
Υπήρξε μοναδική ευκαιρία, γιατί μόνο οι ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Αθηνών Πειραιώς Πελλοπονήσου) είχαν τέτοια υποδομή, καθότι υπήρξαν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Οι αποφάσεις που ελήφθησαν θα συνεχίσουν να μας ταλαιπωρούν για πολλά χρόνια...


Φίλε νοζόμι, σίγουρα ξέρεις πολλά περισσότερα από μένα στο θέμα σιδηρόδρομοι, όμως προσπάθησα με κάποιες απλές σκέψεις να σου θέσω κάποιους προβληματισμούς και σκέψεις.
Γιατί να μην ονειρευτούμε ένα καλύτερο αύριο για την πελοπόννησο;
Έχω φάει τα σαπάκια τρένα της πελοποννήσου στη μάπα για πολλά χρόνια καθώς και τις τριτοκοσμικές υποδομές του ΟΣΕ.
Και μόνο που στον προαστιακό δε βρωμάει όταν μπαίνεις μέσα στο συρμό μου φαίνεται λες και αλλάζεις χώρα.
Δε μπορώ να φανταστώ το μετρικό δίκτυο όπως είναι στη σημερινή τους κατάσταση με τις χορταριασμένες γραμμές και τα πανάθλια σπιτάκια/χανια σταθμούς , τις άπειρες διασταυρώσεις με δρομακια παραδρομακια κτλπ να είναι το αύριο για τους κατοίκους της καλαμάτας, της πάτρας, της τρίπολςη, του πυργου.
Η αρχή έχει γίνει ,και ας ελπίσουμε ότι δεν θα υπάρχουν άλλες καθυστερήσεις, και μετά να πάρει σειρά και η υπόλοιπη γραμμή στη νότια πελοπόννησο.
Και στην τελική ναι , 2 δισ. δε κατάλαβα αλλού τα έχουν πετάξει τόσα χρόνια γιατί να μην τα δώσουν για κάτι τόσο σημαντικό;
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Mon Feb 16, 2009 3:23 pm    Post subject: Reply with quote

pelops συμφωνω απολυτως!
οι ταχυτητες παντως που ανακοινωνονται μου φαινονται μικροτερες απο τις πραγματικες ..στην πραγματικοτητα και με πιο καινουρια τρενα ειδικα οι πραγματικες ταχυτητες θα είναι υψηλοτερες.απλα λενε χαμηλοτερες για να μη ξεσηκωθει κανεας κατοικος δημαρχος κλπ για θορυβο κλπ...
Back to top
View user's profile Send private message
vas8
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 603
Location: Μαρούσι - Καλαμάτα

PostPosted: Mon Feb 16, 2009 4:51 pm    Post subject: Reply with quote

Παιδιά, είναι αυτονόητο ότι για το Αθήνα Πάτρα (210 χλ απόσταση) το express τραίνο θα πρέπει να κάνει μιάμιση ώρα με 2 στάσεις: Αίγιο και Κόρινθο.
Και προσωπικά πιστεύω ότι με τα έργα που γίνονται και με κατάλληλο τροχαίο υλικό θα είναι εφικτό.
Αλλά πολιτικοί λόγοι (βλέπε εξυπηρέτηση ΚΤΕΛ που δεν πρόκειται να πιάσουν τη 1,5 ώρα, ό,τι και να γίνει) δε θα το κάνουν, τουλάχιστον με τον ΟΣΕ. Και να δείτε ότι λόγω ΚΤΕΛ ούτε στις 2 ώρες θα το πάνε το τραίνο.
Ευτυχώς που σύντομα θα απελευθερωθεί το καθεστώς και ο ιδιώτης που θα βάλει ιδιωτικό τραίνο θα έχει το ΚΤΕΛ και το συνάφι του γραμμένο στα π...ρια του. Μονο έτσι θα ανασάνει ο κόσμος που χρόνια υποφέρει από τα μονοπώλια και τις συντεχνίες - συμμορίες.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Mon Feb 16, 2009 5:30 pm    Post subject: Reply with quote

Να σε ρωτήσω κάτι vas8 ?
Εσύ που άκουσες ότι θα μπορεί να πηγαίνει ο ΟΣΕ σε 1.30 στην Πάτρα και δεν θα το κάνει (για τους άλλους λόγους που αναφέρεις) ?
Ακόμα και με την ολοκλήρωση όλων των έργων και την ηλεκτροκίνηση της γραμμής, προβλέπεται (σύμφωνα με τις εξομοιώσεις που γνωρίζουμε) να επιτευχθεί χρόνος διαδρομής 1h+45m.
Προφανώς δεν γνωρίζεις ότι η γραμμή δεν είναι σε όλο το μήκος της 200άρα, αλλά μετά το Αίγιο θα μειώνονται σταδιακά οι ταχύτητες σε 120 και στον αστικό ιστό της Πάτρας στα 80 ...

@Pelops
Όσον αφορά αυτά που αναφέρει ο φίλος Pelops, η πρόταση που παρέθεσα αφορά την κατασκευή ΝΕΟΥ διαδρόμου+την αξιοποίηση του υπάρχοντος για διείσδυση σε οικισμούς για πραγματική Suburban εξυπηρέτηση.
Θα ήταν η απόλυτη λύση που δεν θα είχε κάποιο αρνητικό (μόνο μια επιβάρυνση της τάξης 15-20 λεπτών για Πάτρα), και θα κάλυπτε ΟΛΟΚΛΗΡΗ την Πελλοπόνησο.

Και στο φινάλε ΓΙΑΤΙ να το αποφασίσουν αυτό (το τόσο σημαντικό θέμα του εύρους) μια ντουζίνα διορισμένοι μηχανικοί του ΟΣΕ και να μην γίνει public discussion για το θέμα ?
Να έβγαιναν όλες οι πλευρές με τα arguments τους, και να βλέπαμε ποιά τεχνική λύση θα επικρατούσε.
Αλλά όπως βλέπεις, όλες οι σημαντικές αποφάσεις σ' αυτή την χώρα παίρνονται πίσω από κλειστές πόρτες από ανεπαρκώς ή ελλειπώς καταρτισμένους ανθρώπους ...
Να θυμίσω ότι ήταν η εποχή που ο κ.Τσουκάτος έχει ΠΑΡΑΔΕΧΘΕΙ ότι έλαβε χρήματα απ' την Siemens για το κόμμα (τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται).
Οι συνειρμοί δικοί σας.
Back to top
View user's profile Send private message
vas8
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 603
Location: Μαρούσι - Καλαμάτα

PostPosted: Mon Feb 16, 2009 6:06 pm    Post subject: Reply with quote

Δεν το άκουσα ούτε είμαι και ειδικός επί των τραίνων. Απλώς βάζω κάτω την κοινή λογική.
180 χλμ μέση ταχύτητα μέχρι το Αίγιο (αφού και εσύ μιλάς για 200άρα γραμμή και με 100 χλμ μετά, αρκεί να γίνει σε 1,5 ώρα. Τώρα εάν η μιάμιση ώρα είναι 1:35 ή 1:40 δε θα στο χαλάσω. Οσον αφορά τα ΚΤΕΛ, και την επιρροή τους στην καθυστέρηση του σιδηρόδρομου στην Ελλάδα αυτό είναι γνωστό τοις πάσοι. Βέβαια τα ΚΤΕΛ καλά κάνουν. Οι πολιτικοί που τους ακούν και πράτουν αναλόγως...
Δε μου λες Nozomi, γιατί το Αθήνα - Κόρινθος παραμένει κολλημένο στη 1 ώρα και δέκα λεπτά, και σε αφήνει στα χωράφια χωρίς αστική συγκοινωνία, όταν θα μπορούσε να γίνεται σε λιγότερο από 30 λεπτά (άντε 40 για να μη σε δυσαρεστήσω); Μήπως και εδω έχουν βάλει το χέρι τους κάποιες ανώτερες δυνάμεις;;;; Θυμάμαι παλιά, πριν 10 χρόνια, το IC από Πάτρα έκανε το Κόρινθος Αθήνα σε 1:30 και το Πάτρα Αθήνα 3:10. Μετά από πολλα εκατομμύρια ευρώ και με 100% νέα γραμμή φτάσαμε να έχουμε Κόρινθος Αθήνα σε 1:10. Φτού μας να μη μας ματιάσω.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Mon Feb 16, 2009 6:45 pm    Post subject: Reply with quote

Το Αθήνα-Κόνιθος παραμένει στο 1:10 γιατί απλούστατα δεν έχει τελειώσει ακόμα η Ηλεκτροκίνηση και τα τραίνα που δρομολογούνται πηγαίνουν με Vmax 110-120.
Μάλιστα και αυτά είναι πολλά γιατί π.χ τα RB είναι κατασκευασμένα για τοπικά και όχι προαστιακά δρομολόγια.
Με την ολοκλήρωση της Ηλεκτροκίνησης και την δρομολόγηση των Desiro EMU, η ταχύτητα θα ανέβει στα 160 και ίσως το δρομολόγιο γίνεται σε 40-50'.

Το "μέσον του πουθενά" όπως είπες για τον Σταθμό της Κορίνθου, έχει να κάνει με την τεχνική επιλογή που αναφέρω παραπάνω (κανονική γραμμή, Vmax 200).
Όσον αφορά αυτά που γράφεις για τα ΚΤΕΛ, δεν θα διαφωνήσω.
Είναι γνωστό ότι τα Πελλοπονησιακά είναι πολύ ισχυρά, και με πολύ καλές διασυνδέσεις.
Κάποιοι λένε ότι για τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στην γραμμή Κιάτο-Πάτρα ευθύνονται αυτά.
Φυσικά επί σεναρίων και εικασιών δεν μπορούμε να κάνουμε σοβαρή κουβέντα.
Κατά την γνώμη μου ο ΟΣΕ θα έπρεπε να προβλέψει ΚΑΙ αυτά, όταν έπαιρνε την απόφαση για την κανονικποίηση ...
Back to top
View user's profile Send private message
vas8
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 603
Location: Μαρούσι - Καλαμάτα

PostPosted: Thu Feb 26, 2009 3:14 am    Post subject: Reply with quote

http://www.capital.gr/News.asp?id=683670
Η Τουρκία απογειώνεται και η Ελλάδα παρακολουθεί
Δημοσίευση στην Capital.gr για τις επενδύσεις στα τραίνα στην Τουρκία και τη σύγκριση με την Ελλάδα. Αναφέρει για τα έργα που εκει τελειώνουν και με προδιαγραφές 250 χλμ/ώρα!

Εδώ πάνω από 20 χρόνια φτιάχνουμε και μια ολοκληρωμένη γραμμή ακόμα δεν έχουμε! Sad Evil or Very Mad Ας όψονται ο νταβατζήδες των φόρων μας που μας κυβερνάνε τις τελευταίες δεκαετίες και προέρχονται από 2 οικογένειες (λιγο Μαφία δε σας ακουγεται αυτό)!

Αληθεια, θα είναι εφικτό το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 3 ώρες όταν το 20ΧΧ ολοκληρωθούν τα ρημάδια τα έργα, με το κατάλληλο τροχαίο υλικό; Ας μας πει καποιος που γνωρίζει το θέμα.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Thu Feb 26, 2009 3:34 am    Post subject: Reply with quote

Ο ΟΣΕ υπολογίζει σε 03:15 για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μετά το πέρας όλων των έργων και την ηλεκτροκίνηση ολόκληρου του άξονα.
Καλά, το άρθρο είναι μια συρραφή διάφορων στοιχείων και αναπαράγει ορισμένα γνωστά κλισέ:
- Οι Τούρκοι δεν κατασκευάζουν "υποθαλάσσιο δίκτυο στον Βόσπορο" !
Υποθαλάσσια σήραγγα κατασκευάζουν για διέλευση.

- Άλλη μια φορά η γνωστή μπούρδα με το εύρος.
Δηλαδή το κανονικό δίκτυο του ΟΣΕ είναι σε καλύτερη μοίρα απ' ότι το μετρικό που κάποιοι υποννούν ότι έχει "εγγενή μειονεκτήματα" ?
Ο κ.Φωτεινός φυσικά δεν φταίει.
Απλά αναπαράγει αυτά που του είπαν οι γνωστοί "ειδικοί" ...

Επειδή δεν αναφέραμε ειδήσεις τον τελευταίο καιρό, να θυμίσουμε τι συνέβη:
2 ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
http://www.naftemporiki.gr/news/static/09/02/13/1629262.htm
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4502568

Απ' την στιγμή που αδυνατούμε να λειτουργήσουμε ασφαλώς το υπάρχον δίκτυο (για διάφορους λόγους), θεωρώ ότι είναι επικίνδυνο να μιλάμε για 250 km/h ...
Back to top
View user's profile Send private message
vas8
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 603
Location: Μαρούσι - Καλαμάτα

PostPosted: Thu Feb 26, 2009 3:47 am    Post subject: Reply with quote

Σε ευχαριστώ για την απάντηση Nozomi.
3:15΄υπολογίζει ο ΟΣΕ με στάσεις ή χωρίς;
Πάντως καταλαβαίνω ότι θα μπορούμε να μιλάμε και για λιγότερο από 3 ώρες, υπό προϋποθέσεις (π.χ. από ιδιωτική εταιρία με νέα σύγχρονα τραίνα).

Τώρα, όσον αφορά το άρθρο για την Τουρκία, όντως αναπαράγει κλισέ, αλλά ας δουμε ότι οι γείτονες ολοκλήρωσαν σε 6 χρόνια γραμμή για ταχύτητες 250 χλμ, όταν εμείς δε μπορούμε σε 25 χρόνια να κάνουμε το Αθήνα-Θεσσαλονίκη και με γεναιες χρηματοδοτήσεις από ΕΕ.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    stadia.gr/forum Forum Index -> Κλειδωμένα threads All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next
Page 14 of 18

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr